Előfizetői tartalom

Ha ilyen autód van, sokkal jobban szennyezed a környezetet, mint ahogy eddig sejthetted

A plug-in hibrid (PHEV) autók szén-dioxid-kibocsátása már átlagosan közel ötször akkora, mint amit a hivatalos tesztek sugallnak - hívja fel a figyelmet új uniós adatok alapján a Transport & Environment (T&E) európai közlekedési és környezetvédelmi szövetség. Az elemzés szerint az új PHEV-ek teszt- és valós körülmények melletti karbonemissziója közötti szakadék egyre szélesebb, annak ellenére, hogy az autógyártók állításai szerint a technológia tisztábbá vált. A különbséget főként az elektromos hajtási mód arányára vonatkozó hibás, túlságosan optimista feltételezések okozzák, a tesztek készítői ugyanis a valóságosnál jóval nagyobbra teszik az elektromos üzemmódban megtett távolság arányát.

A PHEV-ek hivatalos és gyakorlati kibocsátási értékei körüli anomália évek óta ismert, ami azonban az utóbbi időszakban még súlyosbodni is látszik. A 2021-ben regisztrált PHEV-ek valós körülmények közötti CO2-kibocsátása átlagosan még "csak" mintegy 3,5-szerese volt a sztenderd (WLTP) laboratóriumi tesztek eredményeinek, azonban a 2022-ben forgalomba kerülő modelleknél...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés