Így tarolhatná le a magyar bor a világot

Portfolio
A magyar bor „sztoriját” kellene megtalálni ahhoz, hogy a hazai pincészetek sikerrel szerepeljenek az exportpiacokon, és magasabb árakat tudjanak elérni az értékesítés során – mondta el Héjja Csaba, az MBH Bank Agrár és Élelmiszeripari Üzletágának stratégiai elemzője az Alapvetés Podcastban.

Nehéz időket él meg a hazai borágazat, amelynek hátterében részben hosszútávú, nemzetközi folyamatok, a borfogyasztás folyamatos csökkenése áll. Nem segít az ágazatnak az sem, hogy még az indokolt áremelési próbálkozásokat is nehéz átvinni a termékpálya szereplőin.

A folyamat során jónak számító, értékes borászatok is nehéz helyzetbe kerülnek, több kisebb szereplő pedig máris feladni kényszerült a tevékenységét.

Mit tehetnek most a borászati ágazat szereplői? Mire számíthatnak idén, és mit hozhat a jövő év? Erre kerestük a választ vendégünkkel, Héjja Csabával az MBH Bank Agrár és Élelmiszeripari Üzletágának stratégiai elemzőjével.

Címlapkép forrása: Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF