Előfizetői tartalom

Eldőlt: levágta a HÉV-felújítások uniós keretét a kormány, helyette Budapest költhet villamosokra és trolikra

Összesen 182,4 millió euróval csökkentette a kormány az elővárosi HÉV-vonalak korszerűsítésére szánt uniós helyreállítási források keretét, és ezzel párhuzamosan új intézkedésként 253,6 millió eurót biztosít Budapestnek villamos- és trolibusz projektekre – szúrta ki a Portfolio az Európai Bizottság által minap elfogadott magyar helyreállítási tervben. Az átcsoportosítási döntés tudomásunk szerint jórészt azért született meg, hogy biztosan befejeződjenek a fejlesztések 2026 nyaráig, különben nem lehet azok költségét elszámolni Brüsszel felé. Mindezzel egy hosszú, bizonytalan időszak végére került pont, mert egyrészt a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV-vonalak korszerűsítése meg kell, hogy történjen 2,5 év alatt, másrészt a budapesti közösségi közlekedésben is komoly fejlesztésekre van meg a fedezet.

A minap hagyta jóvá az Európai Bizottság Magyarország módosított és kiegészített helyreállítási tervét, és a brüsszeli testület munkadokumentuma felsorolja azokat a lépéseket, hogy a tavaly elfogadott eredeti program mely pontjain kért módosításokat a kormány. Ebből derült ki az, hogy a három elővárosi HÉV-vonal (H5 szentendrei vonal, H6 ráckevei vonal, H7 csepeli vonal)...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés