Előfizetői tartalom

Az EU-s autóipar létkérdése miatt muszáj gáncsolnia az Európai Bizottságnak

Az Európai Bizottság vagy megfékezi a kínai e-autógyártók előrenyomulását, vagy az egész európai autóipar felkészülhet a zuhanásra – lényegében erre a megállapításra jutnak az Allianz szakértői. A cég e-járműipari elemzése szerint ha így folytatódik a kínaiak európai térnyerése, 2030-ra már évi 25 milliárd eurós kárt szenvednek el a belső autógyártók. Magyarország lenne az egyik legnagyobb vesztes Csehország, Németország és Szlovákia mellett. Ráadásul egyre biztosabb, hogy a kínai szereplők versenyképességüket az állami támogatásoknak köszönhetik, ami miatt várhatóan a következő hetekben az Európai Bizottság vámokat vezet be, hogy megvédje a belső piacot.

Az Allianz elektromos járműiparról szóló jelentése átfogó elemzést nyújt az európai piac jelenlegi helyzetéről, valamint az előttünk álló kihívásokról és lehetőségekről. Az alternatív meghajtású – kiváltképp az elektromos autók és a hibridek száma – robbanásszerűen nő Európában: 2022-ben az eladások elérték a rekordot jelentő 4,4 millió darabot, ami...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés