Donald Trump amerikai elnök múlt héten bejelentette, hogy április 9-től az Egyesült Államok 20 százalékos büntetővámot vet ki az Európai Unióból érkező összes importra, miközben a járművekre már egy nappal korábban, március végén életbe lépett egy külön, 25 százalékos vámteher. Az amerikai lépéseket azzal indokolták, hogy az Európai Unió évek óta aránytalanul magas vámtarifákat alkalmazott az amerikai autók importjára – míg az EU 10 százalékos vámot vetett ki az amerikai járművekre, addig az Egyesült Államok csak 2,5 százalékos terhet alkalmazott az európai autók esetében.
A lépés nem volt előzmények nélküli: Trump már a kampányban is ígéretet tett a vámok bevezetésére, majd 2025 elején a nemzetközi kereskedelem egyik legsúlyosabb válsága bontakozott ki az Egyesült Államok és az Európai Unió között, amikor eskütétele után el is kezdte beváltani fenyegetéseit. Donald Trump visszatérése az elnöki posztra már önmagában is felborzolta a kedélyeket Brüsszelben, de amikor január végén nyíltan belengette az új vámokat, egyértelművé vált: az EU-nak készülnie kell a legrosszabb forgatókönyvre.
Azonban Brüsszel – sokak ellenkezésére – végig egy tárgyalásos megoldást keresett az egyoldalú gesztusok és erőfitogtatás helyett.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!