Előfizetői tartalom

Mi a baj a Malévval?

Fekete Beatrix
Lassan kifut a pénzből a Malév és a piaci hírek szerint bármikor előfordulhat, hogy kénytelen leállni a légitársaság. A kormány felkészült minden eshetőségre, egy tegnapi rendeletében ugyanis 2 milliárd forintot különített el arra, hogy a cég esetleges leállása esetén megsegítse a légitársaság utasait. Tény, hogy az Európai Bizottság által tiltottnak minősített állami támogatások visszafizetése nélkül is nehéz helyzetben lenne a légitársaság, de emiatt most nem is juthat újabb állami forrásokhoz a csődvédelem alá vett légitársaság. Az elmúlt évek teljesítménye után nem is lehet csodálkozni azon, hogy az összeomlás szélére került a légitársaság. Az orosz tulajdonos a 2007-es privatizáció során gyakorlatilag a Malévra terhelt hitelekből teljesítette kötelezettségeit, miközben addigra értékesíthető vagyoneleme már nem maradt a cégnek. Az elmúlt 10 évben még a működési eredmény szintjén sem tudott nyereséget termelni a légitársaság, sőt, 2010-ben a bevételek már az anyagjellegű ráfordításokat sem tudták fedezni a vállalatnál.

A Malév múltja. Nyereséges légitársaságból a szakadék széléig... A hetvenes évektől a Malév szinte teljesen piaci alapon működött, nyereséges járathálózatot üzemeltetett. A cég sorsa akkor fordult, amikor az 1992-es privatizációt megelőzően (amikor az Alitalia-Simest cégcsoport vette meg a Malévot) hosszú távú járatok indításába kezdett a légitársaság. Déri...

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 943 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái