A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát
Üzlet

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát

Különleges forma, megint. Nem SUV, végre. 225 lóerő, sportos hangulat, rendkívül hasznos vezetéstámogató technológiai megoldások - röviden így foglalható össze a Peugeot legújabb modellje, az 508-as, és annak is GT változata. Összességében érdekes, izgalmas és sokak által szerethető autó, kérdés, hogy egy ilyen piaci környezetben képes-e áttörni a kettős falat, a SUV-ok és a prémium limuzinok ellenében.

Érdekes időkben virít a Peugeot

Javában zajlik a Peugeot legújabb modelljének offenzívája Európában. Nemrégiben mutatták be a nagyközönségnek az 508 SW-t, majd a napokban minden országban lezajlott az országspecifikus bemutató és az árak ismertetése. Nekünk most egy 508 limuzint volt szerencsénk tesztelni, annak is a benzines csúcskategóriáját, a GT verziót, egy héten át.

A legfontosabb paraméterek előljáróban:
  • 1,6 turbóbenzines
  • 225 lőerő, 300 Nm nyomaték
  • 620 km megtett út
  • A GT verzió alapára 13,4 millió forint, az általunk tesztelt darab 15,5 millió forintba került


A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát


Finoman szólva is érdekes helyzetben érkezett a D szegmensbe a francia gyártó legújabb darabja. Ez az a réteg ugyanis, melynek eladásai évek óta stagnálnak, a városi terepjáró-őrület elvitte a showt. Igaz ez a Peugeot-Citroen-DS-Opel gyárakat felsorakoztató PSA csoportra is. A 2018-ban közel 3,9 millió darabszámos értékesítésen belül modellszinten továbbra is a hagyományosan élenjáró 208 volt az első helyen 294 ezer eladott példánnyal, ám a második helyen már az év autó díjas 3008-as városi terepjáró szerepel. És ha megnézzük a 2018-as értékesítések alakulását a 2017-es számokhoz viszonyítva, akkor szinte kizárólag csak a SUV-szegmens tudott növekedni (3008, 5008, C4 Cactus, C5 aircross).

Konkrétan az 508-as elődjéből, a 2014-ben faceliften átesett verzióból tavaly 17 ezer darabot adtak csupán el világszerte, ami 28%-os csökkenés volt év/év alapon. Van tehát honnan fordítani, vagy legalábbis magára vonni a figyelmet.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát

Külső forma

Az biztos, hogy feltűnő darab, a pesti utakon érezhetően megnézték az autót, valószínűleg üdítő kivételként hat az egyre terjedő szabadidő-autó őrületben. A Mazda piros színével vetekedő piros ultimate festés nyilván rásegít erre a hatásra, emellett látványos a 19"-os felni is. Másban nem lóg ki külsőleg a GT verzió az alapváltozattól, hacsak valaki ki nem szúrja a hátsó ablak sarkában a GT jelzést.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát


És ezen a ponton el is érkeztünk ahhoz a kérdéshez, hogy mely modellekkel akar versenyezni ez az autó. Hagyományosan ugye a Passat-Mondeo-Insignia tengelyt támadhatja a hazai piacon is, azonban az 5 ajtós sportos fastback-kupés kialakításával más modellek vásárlóira is céloz, nevezetesen: 4-es BMW, Audi A5, Volkswagen Arteon, Kia Stinger. Ha csak a külsőt nézzük, akkor ez utóbbi kategóriával is simán felveszi a versenyt a Peugeot 508-as, főleg, ha felfigyelünk a keret nélküli ajtókra. Ez egyúttal a sportosság érzetét is emeli. Azt majd a piac és a vásárlók fogják eldönteni, hogy valóban megállja-e a helyét ebben a kategóriában.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát


Jól látható, hogy az 508-as a magasságával próbál operálni (csak a 4-es BMW és a KIA Stinger ennyire alacsony), és egyébként ez a vezető ülésben ülve át is jön, az alacsony padló szintén a sportosság hatását erősíti.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát

Az elődök A Peugeot-nál van hagyománya a különleges D-szegmens daraboknak és kupéknak. Elég ha csak a sokak által örök klasszikusként hivatkozott, Pininfarina által tervezett 406 kupéra gondolunk. Ennek utódja lett a 407 kupé, ami már nem annyira kecses, de hosszúságával és sportosságával feltűnő egyed az utakon. De nagy múltja van a francia gyártónál a CC modelleknek is (206, 207, 306, 307, 308), amiből a mostani 508-as is örökölhette a jegyeit.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát

Belső funkciók

A belső sem unalmas, de már ismerős lehet a 3008-as és 5008-as vásárlóknak. Óriásit dobnak rajta a látványos és igen kényelmes bőrülések és a fa hatású műanyag betétek is azt a célt szolgálják, hogy elhitessék velünk, prémium autóban ülünk.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát


Ha azonban jobban megvizsgáljuk a műszerfalat, akkor több érdekességre is bukkanhatunk. Valamit valamiért ugye. Ezért is írtuk a bevezetőben, hogy a szépségnek ára van, és ezt nemcsak pénzben lehet kifejezni, hanem funkciókban is. A kiemelt fizikai gombok nagyon előnyösek (főleg az olyan érintőképernyős megoldásokkal szemben, ahol nem érezzük, hogy gombnyomásra fizikailag is történt valami), nekem még tetszett is a dizájn, amit a 3008-asból örökölt meg ez a modell, de funkcióiban jobban is ki lehetett volna alakítani ezt a menüsort. És ha már a belső érdekességeinél vagyunk. A tervezőmérnökök a használható szellőztetőket is feláldozták a szépség oltárán, miután az erősségszabályozó tekerőket egész egyszerűen kidobták és csak úgy állíthatunk egy befúvó erősségén, ha eltoljuk az egyik irányba. Lehet, hogy ezt hosszú távon meg lehet szokni, én egy hét alatt nem tudtam. És ha már a belsőnél vagyunk: a 10 colos képernyőből méretes helyet elvesz a klímaszabályozás két oldalt az érintőfelületen, mivel ezeket a fizikai gombokat is száműzték. Szintén apróságnak tűnik, de idegesítővé tud válni a hiánya, hogy a parkolóradar ki és bekapcsoló gombját az érintőképernyőn keresztül elérhető menübe tették, a jól megszokott váltó mellett szem előtt lévő fizikai gomb helyett.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát
Azok a bizonyos szellőzők és az érintőképernyőből ellopott területek.
Maradva a beltér formájánál, ez esetben is megemlíthetjük, hogy a szépségnek ára volt, ugyanis a lábtérrel még nincs gond hátul (a saját 180 centimmel könnyedén elfértem magam mögött), azonban a fejtér épp csak elegendő volt, nem volt kényelmes. Ez abból fakad, hogy az 508-as háta rendkívül alacsony ívben ereszkedik lefelé, ettől szép és formás. Ezek után kíváncsian várom az 508 SW változatát.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát

Vezetés

A GT hatás már az első szakaszok megtétele után érezhető volt, nem kell ezzel az autóval versenypályára menni, hogy előjöjjenek a sportos jegyek. A 8 sebességes automata váltó érdekessége volt, hogy normál módban is még csak 3-asban volt 60-70-es sebességnél, és az eco módban érjük el azt, hogy a váltó normál érzékenységű legyen. Erre csak jópár kilométer után jöttünk rá, így nem véletlen, hogy az első szakaszon 11 liter felett volt a fogyasztás. A teljes út alatt egyébként 8,5 literes fogyasztást sikerült elérnem, ami lényegesen magasabb a katalógusban feltüntetett 5,7 literes értéknél.

Az úttartása kiváló, sok helyzetben megállta a helyét. Az ülések puhák, de nem franciásan, ugyanis a sportosság miatt szükség van a feszes tartásra (az ülések érdekessége, hogy alig pár ezer kilométer után már látványos a ki-, beszállások nyoma az ülőlap oldalán). A felfüggesztés sem hagyományosan Peugeot-lágy, de nem is ez a cél egy sportváltozatban. Ha hosszú távon túlságosan is kemény lesz a futómű-ülés párosítás, akkor annak ajánljuk a masszázs funkciót (380 ezer vagy 600 ezer forint, attól függ, milyen felszereltséghez kérjük), azonban ennek a kapcsolgatása és beállítása eléggé elvonja a figyelmet a vezetéstől. Összességében a szerpentines útszakaszokon is kellemes élmény volt vezetni, gázfröccsökre érzékenyen reagált, jól kormányozható volt, köszönhetően többek között az i-cockpit megoldásnak (kisebb méretű sportkormány).

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát

Támogatja a vezetőt

Vezetési élményben is már-már meggyőző az új 508, de érzékelhető volt, hogy a francia autógyártó most nem csak ezzel és a formával igyekszik levenni a vásárlókat a lábukról, hanem a technológiai újítások terén is nagyot akar domborítani. Az alapvető vezetéstámogató rendszerek kiválóan és megbízhatóan működtek, így például az adaptív tempomat, a táblafelismerés és figyelmeztetés, de tette a dolgát a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a sávelhagyást korrigáló rendszer is, szépen, intelligensen segített bennünket az autópályán. Könnyedén ment neki az automata parkolás (290 ezer forint ez az extra) és kifejezetten hasznos volt az éjellátó funkció, amikor a rendszer felismeri és figyelmeztet a például a gyalogosokra. Ez sötétben, esős időben megdöbbentően hasznos, akár minden modellben bevezethetnék. A Peugeot 508 esetében az Allure felszereltség feletti szinttől lehet kérni ezt a funkciót és 460 ezer forintba kerül.

Személy szerint én az Allure felszereltségtől (második szint) nézegetném az 508-at, mivel ez az a fokozat, ahol már rendelhető opcionálisan az összes vezetéstámogató eszköz. És nagyon is elgondolkodnék az összesen 800 ezer forintba kerülő, de minden vezetéstámogató rendszert tartalmazó csomag beikszelésén. Sokkal inkább ilyen extrák legyenek a kocsiban, ha már van ezekre lehetőség, mint a 380 ezer forintba kerülő nyitható panoráma üvegtető, vagy a 240 ezer forintért kérhető piros ultimate fényezés.



A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát


Az 508 katalógusa ezeket a funkciókat a Drive Assist és Safety Plus csomagok keretében már úgy hirdeti, hogy újabb lépéseket tettek az önvezető autó felé és hogy az 508 vezetése félautonóm módon is történhet. Valóban fontos lépések ezek, azonban a valós önvezetéstől még messze vagyunk ezen a szinten.

Összességében mit mondhatunk el az új 508-asról?
  • Kifejezetten szép, a tömegből nem méreteivel, hanem formájával, eleganciájával és sportosságával kitűnő autó
  • Jól vezethető, harapós GT változat
  • Erős benzines motor, ami nem eszik keveset.
  • Számtalan új technológiai tudást felvonultató autó.

Az általunk tesztelt GT modell felextrázott változata 15,5 millió forint, a sima GT verzió 13,4 millió forintba kerül és az új modell induló ára 8,89 millió forint. Mindez első ránézésre nem kis összeg (az Insignia és a Mondeo indulóáraihoz viszonyítva), azonban ha a gyártó el tudja hitetni a vevőivel, hogy ennek az autónak a prémium sportkupék a versenytársai, akkor jó vételnek tűnhet, hiszen a 4-es BMW, az 5-ös Audi 11 millió felett indul, a VW Arteon is és a KIA Stinger pedig már a 13 milliós induló kategória. Hasonló a helyzet a GT változattal: ha valaki sportosabb nagy méretű szedánra vágyik, de nem szeretne belecsúszni a 15 millió feletti sávba és nincs szüksége vad, 300 lőerő feletti teljesítményre, akkor az 508 GT lehet számukra az ideális választás.

Kattintásra képgaléria nyílik:



Fotók: Ács András
ferrari_getty_editorial
thyssenkrupp acél_getty_stock
iphone
GettyImages-1071775348
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
ferrari_getty_editorial