appletv
Üzlet

Mindenki az iPhone-ra figyel, pedig közben egy új háború indult

Minden az új iPhone-ok körül forgott tegnap, az Apple éves nagy termékbemutatóján, a fő attrakció a három új telefon bemutatása volt. De szépen csendben egy másik frontot is nyitott az Apple, a társaság bejelentette, hogy novemberben elindul az új videós streaming szolgáltatása, az Apple TV+, ezzel hivatalosan is elindítva az árháborút a Netflix, a Disney és a többiek ellen.

Amit az Apple TV+-ról tudni kell

Az Apple TV+ néven futó szolgáltatás november elsejével indul a világ 100 országában, saját gyártású filmeket, dokumentumfilmeket és televíziós show-kat kínálva. A szolgáltatás az iPhone, az iPad, az Apple TV, az iPod Touch és a Mac számítógépek Apple TV alkalmazásán érhető majd el, illetve az Apple-készülékkel nem rendelkezők számára online a tv.apple.com oldalon.

Havi 4,99 dollárba kerül majd a szolgáltatás, az első hét nap ingyenesen kipróbálható, a mai naptól kezdve pedig aki iPhone-t, iPadet, Apple TV-t, iPod Touch készüléket vagy Macet vesz, egy évig ingyen használhatja az új streaming szolgáltatást. A családi opcióval hat családtag osztozhat egyetlen előfizetésen. Összehasonlításképp a Netflixnél 8,99 dollártól kezdődik a havidíj az amerikai fogyasztóknak.

És hogy milyen tartalomra számíthatunk? Az alábbi linken található néhány előzetes az Apple TV+ kínálatából.

A telefon már lassan a múlté?

Az Apple-nél negyedévek óta csökkennek az iPhone-eladások. Az iPhone a cég legfontosabb terméke mind a bevételek, mind a profit tekintetében, de azért csökken a súlya. A második negyedévben (ami szezonálisan a leggyengébb az iPhone-értékesítéseknél) még mindig a bevétel közel felét adta az okostelefon, de 2012 óta nem fordult elő, hogy 50 százalék alatt lett volna az iPhone aránya.

A globális okostelefon-piacon általános a lassulás, az eladások csökkennek, az 1000 dollár környékére kúszó csúcsmodelleket pedig nem cserélgetik olyan sűrűn a vásárlók, mint korábban. Ezért nyilvánvaló, hogy keresi az Apple a lehetőségeket, amelyekkel diverzifikálhat, kissé függetlenítheti magát a hardverértékesítésektől és szoftverfejlesztésben mindig is erős volt a vállalat.

Ezen törekvések lassan, de biztosan beérnek, a szolgáltatások üzletág bevételei szépen növekednek (a legutóbbi negyedévben 12 százalékkal év/év alapon) és mostanra az Apple második legnagyobb üzletága lett a bevételek alapján, már a bevételek több mint ötödét adják. A hamarosan induló Apple TV+-on kívül olyan szolgáltatások tartoznak ide, mint az Apple Music, az App Store alkalmazásbolt, az iCloud, az iTunes, az Apple Books, vagy az Apple Pay.

Az Apple TV+ ezt a vonalat erősíti és segíthet, hogy a vállalat újrapozícionálj magát, miután a 12 éves múltra visszatekintő telefonja eladásai csökkennek. Az látszik, hogy igazán kirobbanó innovációval már évek óta nem tudnak szolgálni az Apple okostelefonjai, a verseny erős, a kínai versenytársak tarolnak és az Apple inkább már csak a piac után megy. Ráadásul az amerikai-kínai kereskedelmi háború sem használ az Apple készülékértékesítéseinek, részben emiatt volt kénytelen 20 éve először idén az év elején profit warningot közzétenni az Apple. Egy korszak lezárulhat, ahogy Tim Cook fogalmazott,

az iPhone iparágakat változtatott meg és teljesen újakat kreált

és a vállalat mindig azon volt, hogy jobb és jobb telefont adjon az emberek kezébe. De az látszik, hogy kell a következő lépés, hogy fenn tudjon maradni a növekedés.

Kemény verseny jön

Nem lesz azért könnyű helyzetben az Apple. A verseny erős, a Netflix már régi motoros a piacon és évente több milliárd dollárt költ a saját tartalom előállítására, a Walt Disney, amely a Hulu-val már jelen van, még idén elindítja a Disney plus streaming szolgáltatást, ott van még az Amazon és az HBO, amelyek szintén erős saját tartalommal jelentkeznek a streaming előfizetőiknek.

Az árfolyamok tegnapi mozgásából az látszik, hogy a Netflix-és a Disney-befektetők azért aggodalommal tekintenek a fejleményekre, hiszen miközben az Apple árfolyama több mint 1 százalékos emelkedéssel felülteljesítő volt kedden az amerikai tőzsdén, addig a Netflix 2 százalék feletti eséssel zárt, a Walt Disney pedig szintén 2 százalék feletti esést könyvelt el.

Az elemzők jellemzően optimizmussal fogadták az Apple TV+-t,

most először nem az iPhone volt a sztár

– kommentálta az eseményeket a CCS Insight elemzője. Jó úton halad afelé az Apple, hogy teljesítse célját és a szolgáltatások bevételeit 50 milliárd dollárra növelje 2020-ra – tette hozzá (a folyó pénzügyi  év első három negyedévében 33,8 milliárd dollár volt). Az iPhone-nal kapcsolatban elmondta, hogy a rajongók hűségében még mindig bízhat az Apple, ők meg fogják venni az új iPhone-t, de mivel nem 5G-képes a telefon (szemben jónéhány versenytárs készülékével), így könnyen lehet, hogy vásárlókat fog veszíteni. Így a jövőbeli növekdés szemnpontjából különösen fontos, hogy mennyire lesz sikeres az új streaming szolgáltatás.

A címlapkép forrása: Justin Sullivan/Getty Images

shutterstock_1488477983
Boris Johnson
General Motors sztrájk
shutterstock_1504552151
Frankfurt Stock Exchange
shutterstock_1277173258
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
General Motors sztrájk