Előfizetői tartalom

Az elefántcsonttorony a múlté, a jövő vállalata új alapokra helyezi a tervezést

Sztanó Imre
|
Juhász László
Squadok, tribe-ok, PO-k, iterációk – mindezekről szó volt már, és szükség is van rájuk egy agilis cég felépítéséhez, de mitől tud ez a váz sikeresen működni? Ahhoz, hogy a csapatok mindig a legnagyobb értéket teremtő feladaton dolgozva sikerrel teljesíthessék a sprinteket, meg kell adnunk nekik a szükséges erőforrásokat és autonómiát. Az agilisban ezért teljesen új alapokra helyezzük a tervezést: az olyan új technikákkal, mint big room planning (BRP), valóban közvetlen rálátást és ráhatást biztosítunk a kollégáknak, hogy mit és hogyan szeretnénk megvalósítani velük a jövőben. Az alábbiakban Sztanó Imre (NN) és Juhász László (BCG) írását közöljük.

Hogy zajlik ez ma nagy általánosságban? Képzeljük el egy pillanatra, milyen kép villan be egy átlag munkatársnak, ha a vállalati stratégiatervezést említjük neki. Valószínűleg valami bonyolult tervutasítás jut eszébe, amit készen kap a vezetőségtől, ami sokat követel tőle, de már első pillanatban elkönyveli, hogy úgyis teljesíthetetlen lesz, és már teszi is el a fiók...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés