renault logo
Üzlet

Régen rúgtak ekkorát a Renault-ba

Portfolio
Az elmúlt napokban sorra tették ki tavalyi értékesítési számaikat és 2020-ra vonatkozó előrejelzéseket az autógyártók, erre pedig reagáltak az elemzők is. A Barclays szektorelemzésében új célárakat és ajánlásokat adott ki, ez alapján vegyes a kép, hiszen a Daimler és a Renault célárát csökkentette a cég, ezzel szemben a BMW-ben és Volkswagenben nagyobb növekedési potenciált lát az elemzőház és a célárukat is megemelte. A legrosszabban a Renault járt, a francia autógyártó részvényeire vonatkozó célárat 24 százalékkal vágta vissza a Barclays, a Citi azonban még kegsetlenebb volt, olyan célárral jöttek ki, ami 23 százalékal alacsonyabb, mint a tegnapi záróár.
Érdekel, hogy mi a véleménye a szakembereknek a globális és a magyar járműipar legnagyobb kihívásairól és az azokra adható legjobb válaszokról, megoldásokról? Jelentkezz még ma a Járműipar 2020 konferenciára!

Daimler

A Barclays a Daimler célárát 51 euróról 50 euróra csökkentette. A Daimler tegnap közölte, hogy a cég 2019-es üzemi eredménye várhatóan 5,6 milliárd euróra esik vissza, a 2018-as 11,1 milliárd euróról, tehát nagyságrendileg megfeleződött a vállalat adózás és kamatfizetés előtti eredménye. A Daimlerre meghatározott új célár 11 százalékkal magasabb, mint a cég jelenlegi 45 eurós árfolyama, a vállalat részvényárfolyama 1 százalékot esett ma. 

Renault

Az elemzőház a Renault célárát 59 euróról 45 euróra csökkentette. A Renault Csoport szintű jármű értékesítése 3,4 százalékot esett tavaly, jelentősen csökkent az eladás Kínában, Iránban, Argentínában és Törökországban, ez húzta lefelé az eladásokat. A menedzsment 2020-ra az európai, az orosz és a kínai piacon is mérsékelt visszaesésre számít. A Renault részvényárfolyama ma 4,6 százalékot esett, ami mögött a Citigroup 52 euróról 30 euróra való célár csökkentése is meghúzódik, a Barclays meghatározott célára 21 százalékkal magasabb, mint a jelenlegi 37 eurós árfolyam.

BMW

A BMW célárát az elemzőház 90 euróról 92 euróra növelte. Bár a BMW alulmaradt a prémium autógyártók márkaversenyében a Mercedes-Benz-el szemben, a csoportszintű felső kategóriás autóeladásokat vezette a cég, 2,52 millió járművet értékesített 2019-ben. Csoportszinten az eladások mérsékelt emelkedésére számít a BMW menedzsmentje, ezen belül Kínában is mérsékelt növekedésre számítanak, Európában a bővülés a 2019-esnek megfelelő lehet, az Egyesült Államokban is kis mértékben emelkedhetnek az eladások. A BMW részvényárfolyama ma 0,7 százalékot esett, az elemzőház által meghatározott új célár 30 százalékkal magasabb, mint a jelenlegi 70,6 eurós árfolyam. 

Volkswagen

A Volkswagen célárát 194 euróról 214 euróra növelte a Barclays. A céláremelést részben azzal indokolta az elemzőház, hogy a 2020-as károsanyag-kibocsátási célokkal kapcsolatban a német autógyártó jól pozicionált, az is a céláremelés mellet szól, hogy az USA és Kína közti kereskedelmi háború is enyhült, további pozitívum, hogy annak ellenére, hogy az értékesítés globálisan csökkent a Volkswagen profitja továbbra is robosztus maradhat. A Volkswagen részvényárfolyama 0,8 százalékot esett ma, a Barclays által meghatározott célár a jelenlegi 177,8 százalékos árfolyamnál  20 százalékkal magasabb.

Címlapkép: Jaap Arriens/NurPhoto via Getty Images

Koronavírus
Volkswagen
Koronavírus
OTP
Koronavírus Észak-Olaszország
szentendrei hév megálló
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
2020. március 18.
Lakás Konferencia 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
Tőzsdetanfolyam
Alapoktól a kereskedési, befektetési stratégiákig.
Online előadás
Online előadás a tőzsdei befektetésekről, kezdőknek.
Koronavírus