zoom
Üzlet

Itt a bizonyíték, jött a Zoom és aratott a válságban

Portfolio
Már korábban is elég egyértelmű volt, hogy a Zoom a koronavírus egyik legnagyobb nyertese, hiszen a videokonferenciás alkalmazás lényegében a karantén közösségi média felületévé nőtte ki magát. Ezt azt jelenti, hogy nem csak a különböző vállalatok használták a programot a konferencia beszélgetések lebonyolítására, hanem családok, barátok, lényegében mindenki ezen keresztül kommunikált, most pedig közzétette legfrissebb számait cég, amelyekből látszik, hogy a nagy hypenak meg volt az eredménye.

A Zoom bevételei az új vásárlók eléréséből, és a meglévő vásárlók körében való terjeszkedésből származik. A negyedév végén hozzávetőlegesen 265,4 ezer olyan vásárlója volt a cégnek, amelyekhez legalább 10 alkalmazott tartozik, ez 354 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. 769 vásárló 100 ezer dollárral járult hozzá a 12 hónapos hátramutató árbevételhez, ami 90 százalékos emelkedés a tavalyi évhez képest.

Miután a cég szolgáltatásának népszerűsége nagyon felpörögött a koronavírus alatt, ez a bevételeken is meglátszott, a társaság árbevétele 122 millió dollárról 169 százalékkal 328,2 millió dollárra nőtt az első negyedévben, a tavalyi első negyedévhez képest. Azonban az árbevétel költségei még ennél is nagyobb mértékben nőttek, 24,1 millió dollárról 330 százalékkal 103,7 millió dollárra, ezzel pedig a bruttó marzs 80,2 százalékról 68,4 százalékra zsugorodott.

A költségoldalon az egyik legnagyobb tételt az adatközpontok jelentik a Zoomnak, valamint a hívások hostolásához szükséges sávszélesség. A cég vezérigazgatója elmondta, hogy az új kapacitások nagy részét az Amazon szolgáltatja.

A működési költségek is kicsit több mint duplájukra nőttek, 96,3 millió dollárról 109 százalékkal 201,1 millió dollárra, ennek legnagyobb részét a sales és marketing tételek tették ki, szám szerint 121,6 millió dollárt. Azonban a növekvő költségek mellett is nagyot nőtt a működési eredmény, a tavalyi első negyedéves 1,6 millió dollárról több mint 1400 százalékkal 23,4 milliárd dollárra emelkedett.

A profit a tavalyi 198 ezer dollárról 13500 százalékkal 27 millió dollárra ugrott.

A társaság előrejelzése szerint a második negyedéves árbevétel 495-500 millió dollár között fog alakulni, míg a működési bevételt 130-135 dollár közé várják, mindkét szám jelentős növekedést jelentene a cég számára. A teljes pénzügyi éves árbevétel várhatóan 1,78 és 1,8 milliárd dollár között alakul majd, míg a működési eredmény 355-380 millió dollár közé várható.

Hatalmasat ralizott a Zoom, 206 százalékos pluszban van az árfolyam idén, a pozitív kilátások mellett pedig további emelkedésre lehet számítani, viszont a zárás utáni kereskedésben 1,7 százalékos mínuszban áll a részvény, miután a menedzsment szerint a bruttó marzsok a következő negyedévekben is a korábbi szintek alatt alakulhatnak.

Címlapkép: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images

Frankfurti tőzsde
mnb epulet
koronavirus_gyorgyszer_vakcina
Benzinkút
nyugdíjas boldog
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
2020. szeptember 10.
Property Market RELOADED 2020
2020. szeptember 10.
Lakás Konferencia 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Részvények, indexek, devizák és árupiacok élő elemzése, ötletelés.
Frankfurti tőzsde