Portfolio signature

Itt vannak a friss adatok: még mindig a Tesco a legnagyobb Magyarországon, de gőzerővel robog felé a Lidl

2019-ben a Tesco volt mind értékesítési bevétel, mind profit alapján a legnagyobb kiskereskedelmi lánc Magyarországon, azonban az elmúlt években gyors terjeszkedést bemutató Lidl már lassan megközelíti a brit óriást. A hazai kiskereskedelmi cégek többségénél folytatódott tavaly a bevételek növekedése, sőt, jellemzően kétszámjegyű dinamikát mutattak, ez alól egyedül a Tesco képezett kivételt - derül ki az éves beszámolókból. Az idei év különösen érdekes lesz a szektorban az online értékesítések felfutása miatt, hiszen nagyon különböző stratégiát alkalmaztak az egyes vállalatok a járványban.

Közzétették éves beszámolóikat a Magyarországon működő kiskereskedelmi vállalatok, az alábbiakban ezek alapján bemutatjuk a szektorban uralkodó főbb folyamatokat. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb vállalatnál folytatódott a bevételnövekedés 2019-ben, viszont csak a cégek fele könyvelt el magasabb profitot, mint egy évvel korábban. A 2019-es bevétel és az adózott eredmény alapján a legnagyobb kiskereskedelmi vállalat a Tesco itthon (a nem franchise-rendszerben működő kiskereskedelmi cégek között), viszont nem a brit cég működik a legmagasabb profitrátával, hanem a Lidl.

A bevételek

600 milliárd forintos nettó értékesítési árbevétellel a Tesco lett az elmúlt év legnagyobb hazai kiskereskedelmi vállalata – derül ki a közzétett éves jelentésből. A második helyet a Spar foglalta el, a Lidl pedig alig lemaradva a Spar mögött a harmadik helyen végzett. (A franchise-rendszerben működő kiskereskedelmi vállalatokat, mint a CBA, a Coop, vagy a Reál nem rangsoroltuk.)

A hazai kiskereskedelmi cégek többségénél kétszámjegyű ütemben nőttek a bevételek 2019-ben 2018-hoz képest, a legnagyobb javulást az Auchan mutatta 29 százalékos bevételnövekedéssel, ami kiugrónak számít a cégnél, hiszen az elmúlt 10 évet tekintve évente átlagosan mindössze alig 4 százalékos növekedést produkált. A Lidl és az Aldi hasonlóan erős dinamikát tudott felmutatni, 20 százalék körüli pluszokkal. A hat nagy hazai kiskereskedelmi lánc közül egyedül a Tesco bevételei nem növekedtek, 3 százalékos bevételcsökkenésről számolt be a vállalat (a Tesco pénzügyi éve a többiektől eltérően 2020. február végén zárult, mivel csúsztatott pénzügyi évvel működik a cég, de az idei februárt még nem érintette a koronavírus-járvány Európában).

A cikkünk tartalmából

  • Mára mindegyik hazai kiskereskedelmi lánc közzétette a 2019-es éves beszámolóját.
  • Ezek alapján megnéztük, hogy milyen bevételt és profitot értek el a magyar piac nagyszereplői.
  • A Tesco még őrzi az első helyét, mint a legnagyobb hazai kiskereskedelmi lánc, de a Lidl már szorosan a nyomában van.
  • De mi történik közben a Sparnál és az Aldinál?

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2490 forint. Az éves előfizetés díja 29845 forint. Ezzel követlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések