Előfizetői tartalom

Reménysugár az európai autópiacon, idén most először nőttek az eladások

Portfolio
Szeptember végre egy kis reménysugár volt az európai autópiacon értékesítő gyártóknak, hiszen miközben az év eddigi részében minden hónapban csökkentek az eladások, szeptemberben már 3 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban. A növekedésben nagy szerepe volt annak, hogy a nagy autógyártó csoportok, mint a Volkswagen, a Toyota, a Fiat-Chrysler, a Renault és a Hyundai is tudták növelni az eladásaikat. A nagyobb autópiacok közül Németországban és Olaszországban is nőttek az eladások. Az év első kilenc hónapja azonban még mindig gyászos az autógyártók szempontjából, hiszen az Európai Unióban 29 százalékkal kevesebb autót adtak el idén, mint tavaly.

Az európai autóértékesítésben egyébként is rosszul indult az év, hiszen januárban és februárban is több, mint 7 százalékkal csökkentek az eladások, de aztán jött az igazi feketeleves, a koronavírus-járvány és az azt követő korlátozások miatt márciusban 55, áprilisban 76, májusban pedig 52 százalékkal zuhantak az eladások. Júliusban már volt egy biztató, kisebb 6...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés