Elképesztő, ami az EV részvények piacán folyik
Folytatódik az eszement a rali az elektromosautó-gyártó részvények piacán, egyszerűen megállíthatatlannak tűnnek a szektor szereplői annak ellenére, hogy lényegében már két hete jelentősebb korrekció nélkül emelkednek ezek a papírok. Ha csak a novemberi teljesítményt nézzük, akkor az Xpenggel több mint duplázni lehetett ez alatt az alig két hét alatt, de azért a NIO-ra és a Li Autora sem lehet panasz. Az látszik egyébként, hogy a kínai elektromos autó startupok felülteljesítők voltak az amerikai versenytársaikkal szemben, de azért az elektromosautó-gyártók zászlóshajójának számító Tesla is 6 százalékot emelkedett már ebben a hónapban. Az is megfigyelhető volt egyébként az elmúlt időszakban, hogy a szektor cégeinek részvényárfolyama (főleg a kínaiaké) több esetben egy irányba mozgott, és egyes papírok magukkal húztak másokat, az Xpeng tegnapi gyorsjelentése után például 33,5 százalékot emelkedett a részvény, amire a Li Auto árfolyama is 27,3 százalékot ralizott, pedig utóbbitól konkrét vállalati hír nem érkezett (itt inkább arról lehetett szó, hogy a Li Autótól is hasonlóan jó jelentést vártak a befektetők, mint az Xpengtől).

Ha a gyártók piaci kapitalizációját nézzük, akkor látszik, hogy továbbra is messze a Tesla a szektor legnagyobb szereplője (és általánosságban is a legnagyobb értékű autógyártó a világon), de szépen kezdenek felzárkózni a versenytársak is, a NIO és a BYD már nagyobbak, mint a német luxusautókat gyártók Daimler és BMW, de a havi néhány ezer autó értékesítő Xpeng is nagyobb már piaci kapitalizáció szerint, mint a Ford, a Peugeot, vagy a Fiat Chrysler.

Mi ez az őrült rali a szektorban?
A hónap elején az emelkedés első számú mozgatórugója egyértelműen az amerikai elnökválasztás volt, ahol a kezdeti Trump-fölény után Biden szép lassan elkezdte átvenni a vezetést, a tőzsdék pedig nagyot raliztak azon a héten, hiszen a befektetők elkezdték beárazni a Biden elnökség+republikánus többségű szenátus forgatókönyvet, ami alapvetően kedvező a részvénypiac számára, hiszen a megosztott kongresszus miatt várhatóan kisebb fiskális csomag jöhet, ami növeli az amerikai jegybank újabb beavatkozásának esélyét és a Biden által tervezett vállalati adóteher-növelés is akadályba ütközhet. Mindemellett Biden programjában nagy hangsúlyt kap a klímapolitika, ami kedvező az elektromos autók piacának szempontjából.
Miről szól még a cikk?
- Miért raliznak ennyire az elektromos autó részvények?
- Így változtak a szektor kilátásai az amerikai elnökválasztás fényében.
- Egymás után döntik a rekordokat az EV startupok.
- Hol lehet a rali vége? Egy intő jel már biztosan van.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!