Chiphiány az autóiparban
Még egy évvel a járvány kitörése után is képes újra megtalálni az autóipart a koronavírus. 2020 első felében a keresletre mért ütés miatt szenvedtek az autógyártók, most viszont a beszállítói oldalon akadtak problémák, hiszen a járművek elengedhetetlen elemének számító félvezetőkből szűkös a kínálat – legalábbis az autóipar számára. A probléma forrása az, hogy a chipgyártók a 2020-as helyzetre reagálva az autóipar helyett inkább a fogyasztói elektronikai cikkeket gyártó cégekre helyezték át a hangsúly, miután az olyan termékek kereslete jelentősen megugrott a stay-at-home világban, mint a Playstation, az Xbox, vagy az iPhone.
A Bloomberg összefoglaló anyagában arra is felhívta a figyelmet, hogy a chipgyártók azért is favorizálják a szórakoztató elektronikai eszközök gyártóit, mert sokkal nagyobb megrendeléseket biztosítanak számukra. Példaként az okostelefonok piacát emelték ki, ahol éves szinten több mint egymilliárd új eszközbe kerülnek félvezetők, míg az autóipar durván 80 millió járművet állít elő.
Amivel viszont nem számoltak a chipgyártók, hogy az autóipari gyártás visszapattanása jóval gyorsabb lesz a vártnál.
Miről szól még a cikk?
- A chiphiány miatt több autógyár leállt, a magyarországi üzemek is érintettek.
- De mi a helyzet a chipgyártókkal, rájuk milyen hatással van a helyzet?
- Bemutatjuk az autóipar chipgyártó szegmens legjelentősebb szereplőit.
- Megnézzük, hogy mit gondolnak az elemzők a chipgyártó részvényekről.
- Az árazás és az ajánlások alapján megvizsgáljuk, hogy melyik részvényben lehet fantázia.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!