Portfolio signature

Zuhanórepülés előtt a légitársaságok részvényei?

Átesés. Ez az egyik legrettegettebb jelenség a repülésben. Akkor történik ez meg, amikor valamilyen oknál fogva eltűnik, leválik a megfelelő légáramlás a szárnyakról, ami súlyos problémákhoz, akár zuhanáshoz is vezethet. Előidézhető például azzal, ha emelkedés közben a sebesség túlságosan lecsökken. Most valami nagyon hasonló zajlik le a nemzetközi légitársaságok részvényeivel is: a lendület fogytán van, a géptest elkezdett remegni, és könnyen lehet, hogy az árfolyam hamarosan zuhanórepülésbe vált át.

A mögöttes okok nem túl meglepőek. Bár sokan számítottak arra, hogy az idei nyári szezon a turizmusban már közelíteni fogja a járvány előtti szinteket, ami a repülőjegy vásárlásokban is tetten érhető lesz, ez a remény egyre inkább elszállni látszik. Csak egyetlen példa, amíg a Wizz Air vezetése február elején még nagy nyári fellendülésben és a válság előtti szintekhez képest 80%-os kihasználtságban reménykedett, néhány napja már sokkal óvatosabban fogalmaztak. Egyre inkább formálódó pesszimizmusukkal nincsenek egyedül, az oltásokkal egyébként jól haladó Egyesült Királyságban egy miniszter kifejezetten kérte a lakosságot, hogy ne utazzon nyáron külföldre, és a Morgan Stanley elemzése is lényegében kimondta: idén nyáron még elmarad a szezon. A befektetők kapcsoltak és néhány hete abbahagyták az igen mélyről jövő légitársaság papírok nyakra-főre való vásárlását.

JETS ETF

A légitársaságokat magában foglaló ETF jó, jelzi a befektetők elbizonytalanodását, amely a legtöbb komponensre is igaz. A forgalom megerősödött kora tavaszra, miközben az emelkedés megtorpant: egyre több eladó kezdte el nagymértékben kiszórni a papírjait. A trendkövető indikátorban egy nagyon komoly divergencia alakult ki, jelezve hogy belső gyengeség van a piacon, és fogytán a momentum. Idővel ez a charton is jól látszott, hiszen egy fordulós alakzatot, vagyis fej-és-vállakat alakított ki, amelynek végső megerősítése lehet a 25 dolláros támasz alá esés. Rossz előjel, hogy az árfolyam a középtávú mozgóátlag alá került tegnap. A volatilitás alacsony szintje is nagy elmozdulást jelez előre, így eléggé "átesés" közeli az ágazat.

Erről lesz még szó a cikkben:

  • Fej-és-vállak a légitársaság ETF-ben.
  • Támasznál imbolyog a Delta Airlines.
  • Mi foghatja meg a United Airlines zuhanását?
  • Bíztató a kép az Alaska Airlines esetén.
  • Nem sokáig lazul már az Azul.
  • Kulcsfontosságú sáv van a Ryanair piacán.
  • Turbulencia és aggasztó jelek a Wizz Air grafikonján.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés