Min keres pénzt a Tesla?
Persze az autóértékesítésből is szép bevételeket ér el a Tesla, de a költségoldali tényezők miatt ez csak relatíve alacsony profitabilitást (vagy adott időszakban veszteséget) eredményez, az idei első negyedévben a Tesla nettó profitmarzsa 4,2 százalékos volt.
Az autóértékesítés mellett egyéb szegmensei is vannak a cégnek, amelyek bevételt generálnak, mint az energia és szolgáltatási üzletág, de az előző negyedévben ezeknél magasabbak voltak a költségek, mint a generált bevétel, tehát a profitabilitást inkább csak csökkentették.
Van azonban a cégnek egy bevételi forrása az autóipari árbevételeken belül, amelyet sajnos nem szoktak a negyedéves jelentésekben túlzottan részletezni, de a cég eredményességének szempontjából kiemelten fontos: ezek az úgynevezett környezetvédelmi vagy CO2-kreditek, amelyek a kulcsot jelentik a Tesla profitjához.
Miről szól még a cikk?
- Mik azok a környezetvédelmi kreditek és miért ennyire fontosak a Teslának?
- Hogyan működik a kreditrendszer?
- Ki veszi meg ezeket a krediteket és mennyit érhetnek?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!