Portfolio signature

A Párt ökle lesújt - mi lesz most a kínai elektromos autógyártókkal?

Az elektromos autó forradalom egyik kiemelt terepe Kína, ahol rengeteg erre részben vagy egészben specializálódott vállalat küzd egymással a piacért. Bár a piac ezt a harcot lerendezné "házon belül", a kontrollmániás politikai vezetés a szakmai érveket felülírva a ma megjelent miniszteri nyilatkozat alapján igyekszik elé menni ennek a folyamatnak. Emiatt érdemes megnézni, hogy a kínai kormányzat elektromos autógyártókkal kapcsolatos konszolidációs törekvéseire milyen részvénypiaci reakciók érkezhetnek, elsősorban több helyi, a spekulánsok körében népszerű papír esetén. Ehhez a piaci kereslet-kínálatot vizsgáló technikai elemzést használjuk fel.

Miután szeretett Pártunk az autokratikus hajlamokat mutató éleselméjű Xi Jin Ping vezetésével helyre tette a nagy technológiai cégeket, ha kell fel is darabolta őket, most gondoskodik arról, hogy az elektromos autó gyártók is megfelelő mennyiségben, minőségben állítsák elő termékeiket és ezáltal a Párt által felépített az imperialisták által kierőszakolt szénerőművek kibocsátását ellensúlyozzák. Mivel a Központi és a Politikai Bizottság minden kétséget kizáróan nagyobb bölcsességgel tudja megmondani, hogy mire is van szükség az ötéves tervben elrendelt célok eléréséhez, mint a piac, a gyártók és a vásárlók, ezért csak és kizárólag vezetőinkre érdemes hallgatni.

A napokban Hsziao Yaqing ipari és információs technológiai miniszter úr elvtárs bejelentette, hogy a népi elektromos autógyártás legnagyobb rákfenéje a túl sok vállalat, így konszolidációra lesz szükség közöttük, amely érdekében Pártunk és Kormányunk hathatós lépéseket fog tenni. Mindezeken felül Bölcs Vezetőnk segítségével a hatóságok az autógyárak körmére fognak nézni, hogy igenis fokozzák tovább a termelést, és készítsenek több autót, amit enélkül bizonyára nem lenne szándékuk megtenni. A nép érdekében tett további erőfeszítések közé tartozik, hogy a Párt közbenjárására a chip gyártókat is alaposan megbüntették, amiért túl drágán merészelték árulni termékeiket. A törekvések hatására néhány éven belül minden helyi párttitkár a nép egyszerű gyermeke is megengedhet majd magának egy kényelmes, családi, elektromos autót.

A konszolidáció hatása általában az, hogy a nagyobb cégek jelentős mértékben növelik kapacitásaikat, piacukat, értékesítéseiket, újabb technológiához jutnak, és akár még a marzsaik is érdemben növekedni tudnak. Az árakon és a piaci ciklusokon természetesen sok múlik, de a legtöbb esetben a befektetők óvatos bizakodással szoktak erre reagálni. Nehéz azonban előre látni, hogy az állami beavatkozásnak milyen lépései lesznek, és hogy ezek a valóban nagy számú helyi elektromos autós cégek heterogén összetételében milyen változásokat okozhatnak.

Erről szól még a cikk:

  • Mely szegmensek lehetnek érintettek az ágazaton belül?
  • Ez melyik cégeket jelenti?
  • Milyen támasz alá esésnél lehet igazán aggódni a Nio piacán?
  • Képes lesz-e kitartani a nyomás alatt az Xpeng?
  • Milyen fontos szintek áttörése jelentheti a Li Auto számára, hogy a piacnak tetszik vagy nem tetszik a konszolidáció?
  • Vajon a befektetőknek tetszik az ötlet a BYD piacán?

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2 490 forint. Az éves előfizetés díja 29 845 forint. Ezzel közvetlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések