Kis piacról van szó
Az elmúlt időszakban egyre-másra lehetett arról hallani, hogy a különböző sportegyesületek elérhetővé tesznek úgynevezett fan tokeneket (vagy rajongói tokeneket), amelyek birtoklásával a szurkolók egy bizonyos fokig beleszólhatnak a csapat életében. Bár mi ebben az írásban a kört leszűkítettük a futball klubokra, léteznek esporthoz, küzdősporthoz, valamint autóversenyzéshez köthető tokenek is.
Piaci kapitalizációt tekintve egy relatíve kis piacról beszélhetünk, a legnagyobb piaci értékkel rendelkező fan tokennel a PSG rendelkezik, amely a Coinmarketcap rangsorában a 413. legnagyobb kriptovaluta, melynek piaci értéke 90 millió dollár.

A piaci kapitalizáció függ a teljes kibocsátott token mennyiségtől (mint a bitcoin esetében a teljes 21 milliós készletből már 18,8 millió a piacon van, tehát a teljes mennyiség 90 százaléka) és a legtöbb esetben csak maximum a tokenek 15-20 százalékát bocsátották ki. Ezek alapján jóval nagyobb lenne az egyes tokenek piaci kapitalizációja, ha az elérhető token mennyiség egésze a piacon lenne.
Miről szól még a cikk?
- Megnéztük, hogyan működnek a fan tokenek, és mire lehet őket használni.
- Elemeztük, hogy az olyan eseményeknek, mint például Lionel Messi klubváltása, milyen hatásuk van az árfolyamokra.
- Utánajártunk a fan tokenek mögött álló cégnek, és feltártuk, hogy milyen előnyökkel jár tokenkibocsátás a klubok számára.
- Megvizsgáltuk a kérdést, hogy lehet-e egyáltalán befektetési eszközként tekinteni ezekre a tokenekre - illetve, ha igen, akkor érdemes-e ezekbe befektetni.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!