Portfolio signature

Mindent letarol a Lidl az eszeveszett harcban, de mi történik a Tescónál és az Aldinál?

Fekete Beatrix
Folytatódott a német diszkontláncok dinamikus bevételnövekedése tavaly a magyar piacon, de szinte minden nagy szereplő növelni tudta értékesítéseit - derül ki az éves jelentésekből, amelyet mostanra az összes nagy hazai kiskereskedelmi lánc publikált. A 2021-es számok alapján továbbra is a Lidl a legnagyobb hazai kiskerlánc bevétel és profit alapján, de a korábbi piacvezető Tescónál, valamint az Auchannál is jelentős eredményjavulás volt a lezárt pénzügyi évben.

Az alábbiakban sorra vesszük, hogy hogy alakult a 2021-es év a hazai kiskereskedelmi szektor legnagyobb szereplőinél (nem számítva a franchise-rendszerben működő Coop, CBA, Reál láncokat), és hogy milyen folyamatok látszódnak a piacon.

Lidl - így teljesített a piacvezető

Már második éve vezeti a magyar piacot Lidl, mint a legnagyobb értékesítési árbevételű hazai kiskereskedelmi vállalat. A növekedés tekintetében szintén az élen jár a 2021-es év számaival a német diszkontlánc, bevétele 12 százalékkal ugrott meg az egy évvel korábbi szintről, amivel magasan felülteljesítette a versenytársakat. Eredményszinten hasonlóképp kétszámjegyű növekedést tudott felmutatni a cég, üzemi eredménye 11 százalékkal, adózott eredménye pedig 17 százalékkal nőtt.

Profittömeg tekintetében szintén magasan az első a Lidl a magyar piacon, a 2021-es évet 33 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta.

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2 490 forint. Az éves előfizetés díja 29 845 forint. Ezzel közvetlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések