A dunaharaszti és szigetszentmiklósi után a Mo-To95 Kft. által átadott egység Magyarországon a harmadik LNG töltőállomás, amely a nemzetközi fuvarozás szempontjából kiemelt jelentőségű transzeurópai közlekedési hálózat (TEN T) mentén található, egyfajta hidat képezve Magyarország és Németország között, ezért megnyitása lényeges esemény a hazai és az európai LNG töltőinfrastruktúra kiépítésében is.
Az LNG-meghajtás kedvező tulajdonságai közé tartozik a csendes üzem, a kiemelkedő biztonságszint, valamint a dízelhez képest alacsony károsanyag-kibocsátás. Mindezen túl, a földgáz mint közúti szállítási üzemanyag ezidáig stabilan a dízel kedvező árú alternatívája volt, amely sokáig megbízhatóan biztosította a drágább LNG-meghajtású járművek megtérülését, amelynek időtartama a gázválság előtti időszak végére egy-két évre csökkent. Az utóbbi hónapok gázpiaci fejleményei miatt azonban jelenleg az LNG-alapú fuvarozás költsége már nemhogy nem olcsóbb, de egyenesen a többszöröse a dízelének.
Ez különösen érdekessé teszi a beruházás átadásának időzítését, de a jelenlegi nehéz piaci helyzet ellenére többen terveznek további töltőállomás-telepítéseket itthon és a régióban, hiszen a beruházók évtizedes távlatban gondolkodnak. Valószínűleg ugyan nem a mostani helyzetben kezd el fellendülni az LNG-üzemű járművek terjedése Magyarországon, de - amint azt a most átadott, 20+ éves élettartammal tervezett töltőállomás példája is bizonyítja - az iparág várakozásai szerint ez a helyzet nem lesz tartós, így a töltőinfrastruktúra fenntarthatóvá válik és tovább bővülhet.
Kedves Olvasónk!
Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés
2 223 Ft / hónap
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái