A szervezet felszólította a kormányt és a szabályozó hatóságokat, hogy sürgősen intézkedjenek a (számításaik szerint) 4,5 millió fontnyi tartozás miatt, és alapvetően hibásnak minősítette a légi utasok védelmének jelenlegi érvényesítését.
A teljes összeg mintegy feléért a Wizz Air felel – írja a The Guardian. Decemberben a brit Polgári Légiközlekedési Hatóság aggályokat fogalmazott meg a Wizz Airrel szemben a panaszok nagy száma és az utasoknak járó összegek kifizetésének késedelme miatt. A légitársaság a világjárvány idején bekövetkezett "példátlan mértékű fennakadást" okolta, és közölte, hogy intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy jobban felkészüljenek, beleértve az ügyfélszolgálati erőforrások bővítését és a folyamatok felülvizsgálatát.
A Ryanairnek 840 függőben lévő ügye van, összesen közel 550 ezer font értékben, a Tui Airwaysnek pedig 313 ügyet kell még rendeznie, 1,26 millió font értékben. A British Airwaysnek 82 fennálló ügye van, amelyek összege 96 ezer font, míg a Jet2-nek négy, összesen 1434 font értékben. Az EasyJetnek 611 ezer font tartozása van 884 fennálló követelése. Az EasyJet közlése szerint már kifizette a pénzt, de a nyilvántartást nem frissítették.
Címlapkép: Getty Images