Előfizetői tartalom

Jönnek a hirdetők, öntik a pénzt a Facebookba

Portfolio
A Meta Platforms szerdán a reklámbevételek erőteljes növekedéséről számolt be, felülmúlva a Wall Street várakozásait a második negyedévre vonatkozóan, ráadásul a harmadik negyedévre a piaci előrejelzéseket meghaladó bevételt prognosztizált. A friss számok közzétételét követően felpattant a Meta Platforms részvényárfolyama.

Beindult a növekedés

A Meta második negyedéves bevétele 11 százalékkal 32 milliárd dollárra nőtt a június 30-án zárult negyedévben, szemben az elemzők 31,1 milliárd dolláros becslésével. Ez volt az első alkalom, hogy a vállalat 2021 vége óta kétszámjegyű növekedésről számolt be. A vállalat többek között a Reelsre - a rivális TikTok-on látottakhoz hasonló rövid videókra - koncentrál, hogy nagyobb figyelmet érjen el a közösségi platformokon, a Facebookon és az Instagramon. A formátum felhasználását sikerült növelni, és most már segít a hirdetőket is vonzani, újra felpörgetve a költéseiket az iparági szintű 2022-es költségcsökkentési intézkedések után.

Ennek köszönhetően a hirdetési bevételek 12 százalékkal nőttek a negyedévben, gyorsabban, mint a Google-nál, ahol a hirdetési bevételek 3 százalékkal emelkedtek.

A Facebook anyavállalata ráadásul a harmadik negyedévre 32 és 34,5 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizált, míg az elemzők 31,3 milliárd dolláros előrejelzést vártak. Ez a prognózis legalább 15 százalékos növekedést jelentene az egy évvel korábbihoz képest.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés