Portfolio signature

Csatatérré változott a világ legnagyobb autópiaca

Az autógyártók számára elérkezni látszik az igazság pillanata a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában, ahol a helyi, feltörekvő márkák kezdik átvenni a külföldiektől a vezető szerepet. Az elmúlt időszak bejelentéseiből az látszik, hogy sokan igyekeznek felvenni a kesztyűt és a helyi igényekre szabott autókkal próbálják visszaszerezni piaci részesedésüket, akár éppen a kínai cégekkel szorosabbra fűzött kapcsolatok és partnerségek révén. Viszont a másik oldalon több olyan gyártó is van, amely inkább a veszteségek mérséklése mellett dönt.

Nem könnyű a helyzet

Az elmúlt napokban sorra jött a bejelentések a világ legnagyobb autógyártóitól azzal kapcsolatban, hogy milyen módon próbálják kezelni a Kínában kialakult helyzetet. Ezekből két megközelítés látszik:

  • néhány német márka és a General Motors az új elektromos járművekre esküszik,
  • míg a Toyota és mások költségcsökkentő üzemmódba kapcsoltak.

Elég jól prezentálja a helyzetet, hogy a Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint

2023 első felében a kínai márkák először váltak piacvezetővé, 53 százalékos részesedéssel.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés