Portfolio signature

Hidrogénhajtású járművek vásárlását támogató pályázat jön Magyarországon

Felgyorsítaná a kormány a hidrogéngazdaság hazai kiépülését a szabályozási környezet reformjával és beruházási támogatásokkal - derül ki Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének a kabinet által társadalmi egyeztetésre közzétett, az orosz fosszilis energiahordozókról történő leválást is segítő REPowerEU fejezetéből.

Amint arról beszámoltunk, a dokumentumban a kormány összesen 14 reform és 14 beruházás segítségével vázolja fel azt, hogy az összesen mintegy 2600 milliárd forintnyi európai uniós forrást hogyan kívánja felhasználni, amennyiben hozzájut a pénzhez. A tervek között akad olyan, amely szerint minden lakossági áramfogyasztónak lehetővé teszik majd, hogy dinamikus (változó) árképzés szerint vehesse az áramot a rezsivédett árú éves fogyasztás felett; de a programban szerepel egy új lakossági energiahatékonysági pályázatra vonatkozó terv; továbbá, felszámolnák az energiaközösségek létesítése előtti szabályozási akadályokat; egységesítenék a megújulós - jellemzően nap-, illetve szél- - erőművek hálózati csatlakozási eljárását; valamint támogatnák a kulcsfontosságú zöld technológiák hazai gyártókapacitásának bővítését is.

Mindemellett a fejezet céljai között van a megújuló vagy fosszilis tüzelőanyagoktól mentes hidrogén termelésének és elterjedésének növelése is - összhangban az európai uniós célokkal -, amit beruházásokkal és a szabályozási környezet módosításaival kíván elérni a kormány.

Hasonló támákról is szó lesz a Portfolio őszi Energy Investment Forum konferenciáján.

Az uniós tagállami szintű dekarbonizációs törekvések és a földgázfüggőség csökkentése irányába tett lépések egyik kulcseleme a megújuló hidrogéntermelés és felhasználás előtérbe helyezése. Magyarország 2021-ben elfogadott Nemzeti Hidrogénstratégiája is kiemelt szerepet szán a hidrogénnek a dekarbonizációban. A Stratégia 2030-ra legalább 240 MW elektrolizáló kapacitás kiépítését célozta meg. Felhasználói oldalon a Stratégia az ipari hidrogénfelhasználás zöldítése mellett célul tűzte ki a nehezen szénmentesíthető közlekedési szegmensek hidrogén általi dekarbonizációját is. A Stratégia 2030-ra legalább 4800 hidrogén üzemanyagcellás jármű és 20 töltőállomás megjelenésével számol Magyarországon.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés