A Budapest Airport felvásárlási sztorija 2020-ban kezdődött, és egészen az átvilágításig jutott a folyamat, amikor a magyar kormány tavaly közölte, hogy eláll a tranzakciótól. Abból nem csinált titkot a kormány, hogy a reptér megszerzésének tervéről nem tett le, idén januárban Nagy Márton egy háttérbeszélgetésen már azt mondta, hogy társbefektetővel veheti meg a Budapest Airportot a magyar állam, aki üzemeltetné is a repteret. A miniszter akkor hozzátette, hogy a felvásárlás 2023 végére zárulhat le és katari befektetőt említett, mint lehetséges partnert. Idén áprilisban Nagy Márton újra nyilatkozott a témában, a gazdaságfejlesztési miniszter az InfoRádióban elmondta, hogy a budapesti repülőtér egy stratégiai eszköz, ezért magyar kézbe kell kerülnie. A miniszter kiemelte, hogy a kormány elkötelezett, hogy visszavásárolja, mindegy, ki a tulajdonos, az üzletet szerinte még az év vége előtt le lehet zárni.
A legújabb fejlemény, hogy tegnap este a Bloomberg megszellőztette, hogy Magyarország hivatalos ajánlatot nyújtott be egy állami irányítású befektetési társaságon keresztül a Budapest Airport többségi, 51 százalékos tulajdonrészének megvásárlására.
Mennyit érhet a reptér?
Az ajánlati árról nincs információ és az érintett felek sem kommentálták a híreket. Annyi kapaszkodó van, hogy
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!