Az AutoWallis részben az akvizíciók miatt az iparági átlagot jóval meghaladó növekedést ért el az elmúlt években - kezdte előadását Ormosy Gábor -, az idei első félévben közel kétharmadával nőtt az autóértékesítés, közel felével az árbevétel és az EBITDA, az egy részvényre jutó eredmény pedig 85 százalékkal bővült.

A külföldi csoporttagok súlya egyre nagyobb, az idei első félévben már csak a bevételek 43 százalékát adta a magyar operáció.

Az iparági trendekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy egymással versenyző hajtáslánc-technológiákra kell felkészülni, hiszen megerősítette az EU a határozatát a belsőégésű járművek kivezetéséről 2035-ig, Németország továbbra is lobbizik a szintetikus üzemanyagok mellett, több gyártó hidrogén-üzemanyagcellás meghajtás fejlesztésébe ruház be, így összességében elmondható, hogy egyelőre eldöntetlen a technológiai verseny a hajtásláncok között, viszont ezek inkrementális változások, ezeknek a következő 5 évben csekély hatása lesz a futó állomány szintjén. Fontos trend még a kínai gyártók előretörése, Kína 2022-ben 3,2 millió autót exportált, ebből 522 ezer került az EU-piacra, de ennek csak egy része kínai tulajdonú OEM, eközben a kínai cégek európai gyártókapacitásokat létesítenek, ezek versenytársak és potenciális partnerek egyszerre. Ezzel párhuzamosan az importőri értékesítési modell átalakítására tett kísérletet több európai gyártó, eltérő ügynökimodell-koncepciók alakulnak ki. A mobilitási szolgáltatások szerepe növekszik, fiatal fogyasztóknál a tulajdonlást használatalapú üzleti modellek váltják fel.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!