Portfolio signature

Gyorsan nő az AutoWallis, újra felfelé módosíthatják a tervszámokat

Befektetői napot tartott ma az AutoWallis, ahol többek között a vállalat első féléves eredményéről, a magyar és régiós autókereskedelmi piac kilátásairól és az AutoWallis stratégiájáról beszéltek a vállalat vezetői. Az esemény előadója Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója, Székely Gábor, az AutoWallis befektetői kapcsolatok és ESG igazgatója, Máté-Tóth István, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgató-helyettese és Vágó Attila, a Concorde Értékpapír Zrt. vezető elemzője volt. A befektetői napon a vállalat vezérigazgatója bejelentette, hogy várhatóan 2024 első felében ismét felfelé módosíthatják a korábban kitűzött értékesítési és gazdálkodási tervszámokat. Többek között a hazai részvénypiaci befektetésekről is szó lesz a Portfolio Signature Online Klubján.
Az ukrajnai háború, a lassan múló energiaválság és a tartósan magas infláció árnyékában menetelnek egyre feljebb a részvénypiacok idén, nem könnyű eldönteni azok között a vitát, akik bika piacról és akik medve piaci raliról beszélnek. A tőzsdei optimizmust a mesterséges intelligencia körüli hype és a chiptuning is hajtja, nagy kérdés, hogy meddig még. Meghívott szakértőinkkel arról beszélgetünk, hogy mik most a nagy sztorik a tőkepiacokon, mik a piacnak azon szegmensei, amik már drágák, mik azok, amik még olcsók, miben van most fantázia, hol vannak a kockázatok, és természetesen, hogy mibe érdemes most fektetni? Jön a PORTFOLIO SIGNATURE ONLINE KLUB – Egyedi tartalmak után exkluzív események Signature előfizetőknek

Az AutoWallis részben az akvizíciók miatt az iparági átlagot jóval meghaladó növekedést ért el az elmúlt években - kezdte előadását Ormosy Gábor -, az idei első félévben közel kétharmadával nőtt az autóértékesítés, közel felével az árbevétel és az EBITDA, az egy részvényre jutó eredmény pedig 85 százalékkal bővült.

111

A külföldi csoporttagok súlya egyre nagyobb, az idei első félévben már csak a bevételek 43 százalékát adta a magyar operáció.

222

Az iparági trendekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy egymással versenyző hajtáslánc-technológiákra kell felkészülni, hiszen megerősítette az EU a határozatát a belsőégésű járművek kivezetéséről 2035-ig, Németország továbbra is lobbizik a szintetikus üzemanyagok mellett, több gyártó hidrogén-üzemanyagcellás meghajtás fejlesztésébe ruház be, így összességében elmondható, hogy egyelőre eldöntetlen a technológiai verseny a hajtásláncok között, viszont ezek inkrementális változások, ezeknek a következő 5 évben csekély hatása lesz a futó állomány szintjén. Fontos trend még a kínai gyártók előretörése, Kína 2022-ben 3,2 millió autót exportált, ebből 522 ezer került az EU-piacra, de ennek csak egy része kínai tulajdonú OEM, eközben a kínai cégek európai gyártókapacitásokat létesítenek, ezek versenytársak és potenciális partnerek egyszerre. Ezzel párhuzamosan az importőri értékesítési modell átalakítására tett kísérletet több európai gyártó, eltérő ügynökimodell-koncepciók alakulnak ki. A mobilitási szolgáltatások szerepe növekszik, fiatal fogyasztóknál a tulajdonlást használatalapú üzleti modellek váltják fel.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés