Alig több mint egy éve volt, hogy a Ryanair vezérigazgatója, a szókimondásáról ismert Michael o’Leary magából kikelve tombolt a magyarországi légiközlekedési adó bevezetése miatt. „Az extraprofitadó kivetése a veszteséges magyarországi légiközlekedési ágazatra megmagyarázhatatlan” - nyilatkozta akkor az ír diszkont légitársaság vezére, minden adódó alkalommal elmondva, hogy „idióta és káros” az adó, és egy kínálkozó lehetőséget sem hagyott ki, amikor beszólhatott emiatt a magyar kormánynak. A cégvezér dühén nem lehet csodálkozni annak fényében, hogy a szektor két nehéz év után még éppen csak elkezdett kilábalni a koronavírus-válság okozta sokkból, és alig-alig volt nyereséges a Ryanair, versenytársaihoz hasonlóan.
Idén viszont már fordult a kocka, soha nem látott mértékű bevételről és eredményről számolt be a légitársaság, a szezonálisan erős nyári szezonban, a szeptember végén zárult negyedévben rekordot döntöttek a Ryanair számai.
Egyelőre nem lehet azt mondani, hogy a szektor minden szereplője hasonlóan erős évet tudhat maga mögött, a nagy európai versenytársak közül például sem a Wizz Air, sem az easyJet profitja nem döntött eddig új csúcsot, és a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) által számolt iparági profitok sem érték el a koronavírus-járvány előtti szintet. De a felépülés látványos, a bevételek és az eredmények szépen emelkednek, és az előzetes félelmek ellenére a tömeges légitársaság-csődök is elmaradoztak.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!