A kínaiak előretörése nagyon is valós, ezt itthon első kézből tapasztaljuk, ha megnézzük az eddig bejelentett autóipari és akkumulátorgyártó beruházásokat; de már a fogyasztóknak sem kell sokat keresgélniük, ha kínai autót akarnak venni itthon. Azonban az európai és amerikai döntéshozók komoly piaci kockázatokra figyelmeztetnek, és mint ismert, az EU szubvenciós vizsgálatot indított a kínai elektromos járművekkel szemben, mondván, hogy azok árát túlzott állami támogatásokkal tartják mesterségesen alacsonyan. Peking nem ért egyet ezzel, mondván, hogy a megfelelően kiépített ellátási lánc teszi lehetővé a kínai cégek számára, hogy kiváló minőségű, alacsony árú autókat gyártsanak. Dűlőre tehát továbbra sem sikerült jutni a kérdésben, viszont az elmúlt hetekben amerikai és európai vezetők jártak Kínában, akiknek a nyilatkozataiból valamivel tisztább képet kapunk az álláspontokról.
Kínában járt az amerikai pénzügyminiszter
Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter a hónap első felében Kínában járt és ugyan a kínai állami média tónusa alapvetően pozitív volt, Yellen mégis kemény üzenetet fogalmazott meg Peking számára:
az állami támogatásokban részesülő elektromos autók, napelemek, és akkumulátorok exportjának felfutása fenyegetést jelent a munkahelyekre és vállalkozásokra nézve, ezért vissza kell őket szorítani.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!