A globális eladások növekedése 1,9 százalékra lassult, ami alacsonyabb az elemzők által várt 2,35 százalékos növekedéshez képest. Az Egyesült Államokban a McDonald's forgalma 2,5 százalékkal nőtt az első negyedévben, ami jelentős visszaesés a tavalyi 12,6 százalékos növekedéshez képest. A korrigált részvényenkénti nyereség 2,70 dollár volt, ami szintén kevesebb mint az elemzők által várt 2,72 dolláros érték. Emellett pedig az értékesítési és adminisztratív költségek is emelkedtek a digitális beruházások és átszervezések közepette.
Chris Kempczinski, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy bizonyos piacokon csökkent a vállalat versenyelőnye az árak tekintetében. Az elmúlt év során a McDonald's áremeléseket hajtott végre válaszul a nyersanyagárak emelkedésére, ami tovább sújtotta az alacsonyabb jövedelmű fogyasztókat.
Ian Borden pénzügyi igazgató előrejelzése szerint az első negyedévben várható volt a nemzetközi eladások csökkenése a közel-keleti konfliktus és Kína lassuló gazdasága miatt. A McDonald's és más nyugati márkák Izraellel kapcsolatos álláspontja miatt tiltakozásokkal és bojkottkampányokkal szembesültek.
A McDonald's árfolyama már közel 4 százalékos mínuszban is volt a nyitást követően, ezt követően azonban hamar megérkeztek a vevők és már a hétfői záróértéke közelében mozog a papír.
Címlapkép forrása: Getty Images