Nagy sztori lett a Ferrari
A Ferrari tőzsdei sztorija nem indult túlságosan fényesen, maga az IPO még erős volt, főleg a részvények árazása, a 48-52 dolláros ársáv tetején mentek el a papírok 2015 októberében, és azon az árfolyamon kifejezetten drágának tűntek a részvények, amit a piaci szereplők észleltek is, és a kibocsátás után rögtön komoly nyomás alá kerültek a részvények, 2016 február közepéig az árfolyam közel 40 százalékot zuhant.
Azóta viszont az európai részvénypiac egyik legjobb sztorija a Ferrari.
- Miközben idén a Mercedes-Benz árfolyama stagnál, a Volkswagen 12, a BMW 16, a Stellantis 28 százalékot esett, a Ferrari 45 százalékot emelkedett,
- az elmúlt 5 évben 210 százalék volt az árfolyamemelkedés,
- a 2015-ös részvénykibocsátás óta pedig 9,4-szeresére emelkedett az árfolyam.
A vezető olasz részvényindexben, a FTSE MIB indexben a 40 komponens közül most már a Ferrari piaci értéke a legnagyobb, már közel kétszer akkora, mint a jóval több autót eladó Stellantis csoport (Abarth, AlfaRomeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks, Vauxhall), de megelőzi az Enelt, az Intesa Sanpaolot és az Unicreditet is.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!