Portfolio signature

Bátor lépés, de lehet, hogy túl korán - Teszten az elektromos Porsche Macan

Néhány éve még nagy tervekkel vágtak bele a gyártók az autóik elektromosításába, csak a vevők nem vették fel a ritmust, nem úgy fogynak az elektromos autók, mint ahogy azt az autógyártók tervezték, emiatt sorra vágják vissza a terveiket. A Porschénál is ez a helyzet, ők is rájöttek, hogy a vevő a király, a vevő pedig a luxus szegmensben még mindig benzinmotort akar. Egy ilyen világba érkezett meg a Porsche egyik legkelendőbb modelljének, a Macannak a tisztán elektromos változata, ebből ugyanis nem lesz benzines. Vagy majd meglátjuk. Montenegróba, a legendás kotori szerpentinre mentünk meghajtani az új Macant.

Az elektromos Macan születése

Ez a cikk alapvetően az új, kizárólag elektromos változatban elérhető Porsche Macanról szól, de kontextus nélkül nehéz az autót értelmezni, szerintem érdemes megnézni, hogy milyen iparági környezetbe, milyen Porsche vízióba született bele a Macan.

Indítsuk ezt a történetet 2021-ben!

Abban az évben története során először több mint 300 ezer autót adott el a cég, történelmi csúcsra emelkedett a Porsche árbevétele és operatív profitja, a 16 százalékos üzemi marzs olyan brutálisan magas, hogy a prémium gyártóknál nem a tervekben, de még az álmokban sincs benne hasonlóan magas érték. Abban az évben megduplázódott a teljesen elektromos Taycanok eladása, 41 ezer darabbal még a 911-es eladásait is meghaladta.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés