Előfizetői tartalom

Egy legenda bukott el - Ez is az olcsó kínai autók miatt van?

2020-ban az év autóipari személyiségének választották meg, tavaly beválasztották a világ 100 legbefolyásosabb embere közé, nyereségessé tette a Peugeot-t és az Opelt, összeolvasztotta a PSA-t és a Fiat Chryslert, sikert sikerre halmozott, neve bekerült az autóipar legnagyobbjai közé. Októberben még 2026-os nyugdíjazását tervezte, most pedig hirtelen eltávolították (hivatalosan lemondott). Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója nagyon magasról bukott nagyot, több más autóipari nagyágyúhoz hasonlóan (Martin Winterkorn/Volkswagen, Carlos Ghosn/Renault-Nissan) ő sem így tervezte karrierje végét. Sokan magyarázzák a bukását az olcsó kínai konkurencia megjelenésével, ennél viszont összetettebb a történet.

Sikert sikerre halmozott Carlos Tavares a Renaultnál és a Nissannál tanulta meg a szakmát, nem kisebb név alatt, mint Carlos Ghosn, aki szintén az autóipar történetének egyik kiemelkedő alakja, és akinek a távozása szintén nem volt túl felemelő. A Renaultnál Tavares a cég második embere lett, és mivel az étvágya hatalmas volt, Ghosn pedig nem úgy tűnt, mint aki félre szeretne...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés