Miért fontos az autóipar Európának?
Az Európai Központi Bank (EKB) 2024. utolsó negyedéves összeállítása azt mutatja, hogy az autóipar részesedése az euróövezet feldolgozóiparának hozzáadott értékének 10%-át, míg a annak GDP-jének majdnem 2%-át adja - ha figyelembe vesszük az ágazatok közötti kapcsolatokat is, akkor ez az érték megduplázódik.
Ha azt vizsgáljuk, hogy mennyi embert foglalkoztat az autóipar, akkor azt látjuk, hogy az euróövezet teljes foglalkoztatásának 1%-át teszi ki - ez nagyjából 2 millió embert jelent a teljes munkaerő állományt vizsgálva. Ráadásul az ágazat 2012 óta viszonylag stabilan tartja részesedését az euroövezet teljes foglalkoztatásából. Az EKB adatai az európai autóipar ellenállóképességére is kitérnek: a globális pénzügyi válság és a legutóbbi időszakot leszámítva az ágazat az aggregált GDP-nél nagyobb mértékben bővült.
Az euróövezet autógyártói továbbá jelentős összegeket fektetnek kutatás-fejlesztésbe (K+F), hogy versenyképesek maradjanak a gyorsan fejlődő autópiacon. Ez abból látszik, hogy az EKB adatai alapján az euroövezeti cégek 2020 és 2022 között nagyszámú új, közlekedéshez kapcsolódó szabadalmat jelentettek be az Európai Szabadalmi Hivatalnál, ami meghaladta a versenytársak által bejelentett szabadalmak számát - de lemaradásban vannak a digitális kommunikációval kapcsolatos szabadalmak bejegyzése terén.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!