Portfolio signature

Mutatunk egy ábrát, hogy miért remeghetnek a Magyarországon terjeszkedő autóipari óriás miatt a versenytársak

A globális autópiac 2024-ben mérsékelt növekedést mutatott, azonban a vezető autógyártók vegyes eredményeket produkáltak. Miután a két legnagyobb szereplőnek számító Toyota és Volkswagen visszaesést könyvelhetett el, a kínai BYD és a Geely látványos növekedést ért el, ami jól mutatja az iparágat alakító egyik legfontosabb trendet: kíméletlenül törnek előre a kínai gyártók.

Mérsékelten nőttek a globális autóeladások 2024-ben, a Global Data adatai szerint összesen 89 millió könnyű személygépkocsit értékesítettek a tavalyi évben, ami 2 százalékos növekedésnek felel meg. A legfontosabb piacokon - az Egyesült Államokban, Kínában, és Nyugat-Európában - az eladások mind nőttek éves összeshasonlításban. Az Egyesült Államokban a Covid óta látott legmagasabb értékesítési volument sikerült elérni, míg Nyugat-Európában az eladások kissé javultak a korábbi gyengébb eredményekhez képest. A kínai autópiac eközben a kormányzati ösztönzők, és támogatások, valamint az elektromos autók iránti erős helyi kereslet miatt nőtt szépen.

A lenti számokat nem érdemes a Global Data könnyű személygépjárművekre vonatkozó adatával összehasonlítani. Mivel csoportszinten néztük meg az értékesítési számokat, így azokban nem csak könnyű személygépjárművek szerepelnek, hanem tehergépjárművek is, mint például a Toyotához tartozó Hino Motors esetében.

Ami az egyes gyártókat illeti, a Toyota 2024-ben is megtartotta a helyét, mint a világ legnagyobb autógyártója. A japán gyártó csoportszinten (beleértve Daihatsut, és a Hinót) összesen 10,8 millió autót értékesített 2024-ben, ami 3,7 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A visszaesés nagyrészt az eladások csökkenésének volt betudható Japánban, ahol az autógyártó a tesztelési eljárásokkal kapcsolatos problémákat tapasztalt.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés

 
Kedves Olvasónk!

A Portfolio híreinek, elemzéseinek többségét előfizetés nélkül olvashatod. Ez azért van így, mert a hirdetések jelentik szerkesztőségünk legfontosabb bevételi forrását. A célunk az, hogy ez hosszú távon is így maradjon.

Kérünk, ne használj adblockert, és olvasd tovább a Portfolio-t!