Előfizetői tartalom

Stratégiát váltanak a magyar food truckok: olcsóbb menük és szlovákiai terjeszkedés a túlélésért

Az infláció és a megemelkedett működési költségek komoly kihívások elé állították a hazai food truck szektort – mondta el Portfolio-nak Horváth Zoltán, a Food Truck Show társszervezője és a Magyar Street Food Egyesület vezetője. Bár a forgalom nőtt, a vendégek visszafogták fogyasztásukat, a haszon pedig elmaradt. A szektor szereplői alkalmazkodási stratégiák sorát próbálták ki – budget menükkel és új piacokkal keresve a túlélés lehetőségét. A bizonytalan hazai környezet közben egyre többeket ösztönöz újrakezdésre a határon túl: Szlovákiába tartanak a magyar food truckok.

Az infláció hatásait a hazai food truck szektor különösen megérezte az elmúlt években – számolt be Horváth Zoltán a Portfolio-nak. Mint mondta, 2022–23-ban drámai, mintegy 30%-os áremelkedést tapasztaltak, egy átlagos hamburger ára két év alatt 1800 forintról 3000 forint fölé kúszott. A kereskedők ugyan forgalomnövekedést érzékeltek, de az emelkedő árak nem hoztak...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés