Egy ikonból Németország beteg embere lett
A Thyssenkrupp egykor a német gazdaság ikonja volt, az elmúlt években azonban súlyos válságba jutott.
A vállalat több kihívással néz szembe, elsősorban az acélgyártó üzletágában:
- a magas németországi energiaárak és az olcsóbb ázsiai acélimport miatt a Thyssenkrupp acélüzletága versenyképességi nehézségekkel küzd,
- a konszern az autóipari kereslet visszaesésével szembesül,
- nem hatékony az acélgyártás, emiatt masszív beruházásokat kellene végrehajtani, a vállalat tervezi egy új, hidrogénalapú acélgyártási technológia bevezetését, azonban a projekt költségei és a technológiai kihívások miatt az átállás lassú,
- a kínai acélipar túltermelése és az olcsó exporttermékek árasztása miatt a globális acélpiacon túlkínálat alakult ki, ami nyomást gyakorol az árakra és a nyereségességre,
- a vállalatot több korrupciós ügyben is érintett volt, például Görögországban és Izraelben, ami rontotta a Thyssenkrupp hírnevét,
- a konszern a brazíliai és amerikai új acélművekbe történő hibás befektetések miatt súlyos válságba került,
- a vállalat bevételei évek óta csökkennek, főként az acélüzletágban történt leírások miatt, tavaly már a második egymást követő évben szenvedett el jelentős veszteséget a cég, már operatív szinten is veszteséges a Thyssenkrupp.
Az előző pénzügyi év eredménye jól mutatja a trendeket a vállalatcsoportnál: a bevétel 7 százalékkal 35 milliárd euróra csökkent, a vállalat operatív szinten 1, adózott eredmény szinten pedig 1,5 milliárd euró veszteséget ért el. A megrendelések 11 százalékkal estek vissza.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!