Portfolio signature

Legyen menő, ha valaki alkoholmentes sört választ!

Az Egészségügyi Világszervezet és más szervezetek egyre hangosabban figyelmeztetnek az alkoholfogyasztás egészségügyi kockázataira, miközben a fiatalabb generációk már maguktól is visszafogottabbak. A Z generáció számára természetes, hogy kevesebb alkoholt iszik, sokan közülük egyáltalán nem. „A kulcsszó a mértékletesség” – mondja Nikos Zois, a Heineken Hungária vezérigazgatója. A vállalat szerint a söripar jövőjét nem a mennyiség, hanem a tudatosság határozza meg: az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok már nem divatot, hanem tartós szerkezeti átalakulást jeleznek. A Heineken kampányokkal és edukációval dolgozik azon, hogy a felelős fogyasztás és az alkoholmentes választás ne kivétel, hanem trend legyen. „Nem az a cél, hogy az emberek többet igyanak, hanem hogy jobban döntsenek” – mondta Zois a Portfolio-nak.

Tőzsdei elemzőként a söripari részvényeket is figyelem, az iparág idén alaposan alulteljesít, miközben a részvénypiacok történelmi csúcson állnak. Mi történik a söriparban, mik a fő trendek?

A környezet erősen változékony. A fogyasztói bizalom romlása általában visszafogja a fogyasztást, emellett a sör különösen időjárás-érzékeny kategória. A mesterséges intelligenciával támogatott modelljeink alapján az idei hat százalékos piacszűkülésben az időjárási hatások is közrejátszottak Magyarországon, normál időjárás mellett nagyjából háromszázhatvanezer hektoliterrel lenne nagyobb a piac. Előre tekintve, a legnagyobb, tartós változás az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek térnyerése. Ez már nem divat, hanem szerkezeti átalakulás, várakozásaink szerint évről évre, egy számjegyű ütemben bővülhet a kategória, stabilizálva az ágazat növekedését még a nehezebb években is.

A generációk között hol látják a legnagyobb visszaesést a fogyasztásban? A hírek arról szólnak, hogy például a Z generáció jóval egészségtudatosabb, mint a korábbiak, és kevesebb alkoholt fogyasztanak.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés