FONTOS Döntött a kormány: napokon belül új ingyenhitel érkezik a magyar családoknak!
 
Portfolio signature

A fapadosok nyertek, a hagyományos légitársaságok elbuktak

A koronavírus-járvány utáni világ nagy nyertesei a diszkont légitársaságok, a hagyományos modellel működők viszont elbuktak, ez az egyértelmű értékítélete a befektetőknek, ami a szektor cégeinek részvényárfolyamán is egyértelműen látszik: a Wizz Air és a Ryanair szárnyal, a Lufthansa, az Air France és az IAG árfolyama viszont történelmi mélypontok közelében áll. Megnéztük, hogy mennyire lehet megalapozott a két szektor árfolyamteljesítményének szétválása, hogy alakulnak a profitráták, milyenek a növekedési kilátások és mit mutat a technikai kép.


A profitabilitás

A szigorú költségkontroll és az ultra low-cost modell már a járványt megelőzően is magasabb profit marzsokat eredményezett a két nagy európai diszkont légitársaságnál, a Wizz Airnél és a Ryanairnél - a Lufthansához és az Air France-KLM-hez képest legalábbis. A hagyományos légitársaságok közül az üzemi eredményszint tekintetében csak a brit-spanyol légitársaság összeolvadásából megalakult IAG tudta megközelíti a két fapados óriást a múltbéli teljesítmény alapján, úgy tűnik, hogy a fúzió javuló költséghatékonyságot hozott a vállalatnál.

A koronavírus-járvány és a légiközlekedés globális leállása mind a két szektort súlyosan érintette.

Mivel a gépek nagy része a földön állt, így a fapadosok mindennapi működését jellemző jobb hatékonyság nem számított, a fix költségek, mint a gépek lízingdíja, vagy a reptéri parkoltatás költségei mindenkit érintettek. Válogatás nélkül masszív veszteségbe taszította mind a két szektort a koronavírus-járvány.

Miről szól még a cikk?

  • Mindenütt javul a profitabilitás, de itt is széttart a szektor.
  • Van, ahol már bőven válság előtti szinten a bevételek.
  • Az árazás is mutatja a befektetők értékítéletét.
  • Gyászos a technikai kép a hagyományos modellt követő légitársaságoknál.

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2 490 forint. Az éves előfizetés díja 29 845 forint. Ezzel közvetlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések