A profitabilitás
A szigorú költségkontroll és az ultra low-cost modell már a járványt megelőzően is magasabb profit marzsokat eredményezett a két nagy európai diszkont légitársaságnál, a Wizz Airnél és a Ryanairnél - a Lufthansához és az Air France-KLM-hez képest legalábbis. A hagyományos légitársaságok közül az üzemi eredményszint tekintetében csak a brit-spanyol légitársaság összeolvadásából megalakult IAG tudta megközelíti a két fapados óriást a múltbéli teljesítmény alapján, úgy tűnik, hogy a fúzió javuló költséghatékonyságot hozott a vállalatnál.
A koronavírus-járvány és a légiközlekedés globális leállása mind a két szektort súlyosan érintette.
Mivel a gépek nagy része a földön állt, így a fapadosok mindennapi működését jellemző jobb hatékonyság nem számított, a fix költségek, mint a gépek lízingdíja, vagy a reptéri parkoltatás költségei mindenkit érintettek. Válogatás nélkül masszív veszteségbe taszította mind a két szektort a koronavírus-járvány.
Miről szól még a cikk?
- Mindenütt javul a profitabilitás, de itt is széttart a szektor.
- Van, ahol már bőven válság előtti szinten a bevételek.
- Az árazás is mutatja a befektetők értékítéletét.
- Gyászos a technikai kép a hagyományos modellt követő légitársaságoknál.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!