Portfolio signature

Nem fél a magyar autóipar: kisebb károkat okozhat a koronavírus-járvány második hulláma

Nemrég sor került a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) és a Portfolio közös online szakmai konferenciájának, a Járműipar 2020-nak az utolsó alkalmára, amelynek keretében a koronavírus-válság sújtotta hazai járműipar helyzetével, kihívásaival és jövőjével kapcsolatban nem csak az iparág meghatározó szereplői mondhatták el véleményüket. Több fontos témában sor került közönségszavazásra is, amelynek köszönhetően a résztvevő szakértők is állást foglalhattak.

Számos alkalommal írtunk arról, hogy pokolian nehéz időszakban jelent meg teljesen váratlanul a koronavírus-járvány, amelynek megfékezése érdekében nagyon szigorú intézkedéseket hoztak a világ számos országában. Az autók iránt mutatkozó kereslet drámai csökkenése, a beszállítói láncok megszakadása és a termelő üzemek kényszerű bezárása alapjaiban rengette meg a „just in time”, „just in sequence” stratégiákra épülő autóipart.

Az elmúlt hónapok megfeszített munkájának, az üzemek újranyitásának, a termelés fokozatos felfuttatásának köszönhetően viszont mostanra eljutottunk odáig, hogy az iparági szereplők többsége sokkal pozitívabban látja a jövőt, mint korábban. Ehhez természetesen az is kellett, hogy az élet visszatérjen a korábban megszokott kerékvágásba és a világ meghatározó autópiacain ismét élénküljön a kereslet a tavasszal látott mélyrepülés után. Itt persze érdemes megjegyezni, hogy jelentős különbségek tapasztalhatók az egyes régiók között: Kínában egy V-alakú erős visszapattanás történt, az amerikai piacon több biztató jelet látni, de még sok a bizonytalanság, míg az európai autópiac vegyes képet mutat az autóeladások tekintetében és a legfrissebb értékesítési statisztikák inkább kijózanítóak és óvatosságra inthetik az egyes szereplőket.

Azzal kapcsolatban, hogy a koronavírus-járvány második hulláma mennyire veti majd vissza az autók iránti keresletet az előttünk álló egy évben, a Járműipar 2020 online konferencia résztvevőinek fele nyilatkozott úgy, hogy

Az anyag legfontosabb megállapításai

  • Az autóipar meghatározó vezetői sokkal optimistábbak a jövőt illetően
  • A járvány második hulláma esetén sem várható drámai visszaesés az autóeladásokban
  • Kicsi az esély arra is, hogy az elbocsátások mértéke meghaladja a 10%-ot a szektorban
  • Az új autók vásárlásához viszont nagy szükség lenne állami támogatásokra

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2490 forint. Az éves előfizetés díja 29845 forint. Ezzel követlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések