Átmeneti zavarokra készült a világ, de nem enyhül a feszültség
Először az év elején jöttek hírek arról, hogy elszálltak a fuvarozási árak a tengereken, a konténeres szállítmányozás ára néhány hónap alatt a többszörösére emelkedett. A folyamat oka, hogy a kínai gazdaság a világ nagy részénél hamarabb lábalt ki a válságból, így átmenetileg hiány keletkezett konténerekből. Ez a hiány nem volt globális, elsősorban Kínában jelentkezett, miközben Európában és Amerikában a járványügyi lezárások miatt még a kikötőkben álltak napokig-hetekig az üres konténerek. Emellett tavasszal a Szuezi-csatorna ideiglenes lezárása csak súlyosbította a gondokat.
A globális szállítási költségeket összesítő Freightos Baltic Index egészen tavaly nyárig 2000 dollár alatt volt, majd ez idén januárra a duplájára ugrott. Amikor 4000 dollár környékén kicsit stabilizálódott a helyzet, akkor sokan reménykedtek abban, hogy normalizálódik a piac. Áprilisban aztán kicsit megint emelkedett az index, május elejétől pedig ez felgyorsult, így most 5165 dolláron áll már.

Vagyis hiába reménykedtek a piaci szereplők a stabilizálódásban, az utóbbi egy hónapban megint meredeken emelkednek az árak.
Aggasztó folyamat a tengereken
- Nem tudnak csökkenni az árak
- Teljes kapacitással mennek a hajók
- Évekig is eltarthat a felfordulás
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!