Átmeneti zavarokra készült a világ, de nem enyhül a feszültség
Először az év elején jöttek hírek arról, hogy elszálltak a fuvarozási árak a tengereken, a konténeres szállítmányozás ára néhány hónap alatt a többszörösére emelkedett. A folyamat oka, hogy a kínai gazdaság a világ nagy részénél hamarabb lábalt ki a válságból, így átmenetileg hiány keletkezett konténerekből. Ez a hiány nem volt globális, elsősorban Kínában jelentkezett, miközben Európában és Amerikában a járványügyi lezárások miatt még a kikötőkben álltak napokig-hetekig az üres konténerek. Emellett tavasszal a Szuezi-csatorna ideiglenes lezárása csak súlyosbította a gondokat.
A globális szállítási költségeket összesítő Freightos Baltic Index egészen tavaly nyárig 2000 dollár alatt volt, majd ez idén januárra a duplájára ugrott. Amikor 4000 dollár környékén kicsit stabilizálódott a helyzet, akkor sokan reménykedtek abban, hogy normalizálódik a piac. Áprilisban aztán kicsit megint emelkedett az index, május elejétől pedig ez felgyorsult, így most 5165 dolláron áll már.

Vagyis hiába reménykedtek a piaci szereplők a stabilizálódásban, az utóbbi egy hónapban megint meredeken emelkednek az árak.
Aggasztó folyamat a tengereken
- Nem tudnak csökkenni az árak
- Teljes kapacitással mennek a hajók
- Évekig is eltarthat a felfordulás
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!