Keresik a vásárlók az akciós termékeket

Portfolio
Az árstopot követő kötelező akciók bevezetése óta az alapélelmiszerek kedvezményes fogyasztói ára legfeljebb azok beszerzési ára lehet, illetve a két akcióköteles termékkör esetén a beszerzési árnál legalább 15%-kal alacsonyabbnak kell lennie. A kiskereskedelmi üzletláncok árcsökkentési programjának köszönhetően azonban bizonyos termékekhez a kötelező akción túlmutató kedvezménnyel is hozzájuthatunk. A piacvezető üzletlánc a rendeletben előírt 15%-nál is nagyobb, akár 20-50%-os kedvezményt nyújt, emellett a beszerzési árak csökkenéséből adódó, vagy azon is túlmutató árelőny azonnali továbbadásával tartós árcsökkentési programot is indított még az év elején. A Lidl júliusig összesen több mint 500 termék árát mérsékelte – tájékoztatta a Portfolio-t az áruházlánc.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

A háború, valamint az energiaárak emelkedéséből fakadó többletköltségek következtében tavaly átlagosan 31,5%-kal nőtt az élelmiszerek ára a KSH adatai szerint. “Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban kulcsfontosságú számunkra az infláció letörése. Ennek értelmében, tekintve a hivatalosan közzétett beszámolókat, egyértelműen elmondható, hogy kevésbé hárítottuk át a többletköltségeket, ezzel is védve a magyar fogyasztók érdekeit” – emelte ki a Portfolio-nak Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Az elmúlt gazdasági év során a vállalat az árstop révén több mint 19 milliárd forint költséget vállalt át a magyar családoktól.

A piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc elsők között döntött úgy év elején, hogy folyamatos és tartós árcsökkentésbe kezd, amelyet a beszerzési árak csökkenéséből adódó, valamint azon is túlmutató árelőny azonnali továbbadásával tud megvalósítani. Összesen több mint 500 termék árát csökkentette júliusig, amelyek iránt a kereslet láthatóan emelkedett is.

Többet adunk akciójának részeként a rendeletben előírt 15%-os kötelező akciók keretében egyes árucikkeket akár 50%-kal olcsóbban is meg lehet vásárolni, ami jelentős különbség az eredeti fogyasztói árhoz képest. Az üzletlánc tartós árcsökkentési programjába, a Tartósan olcsóbb akcióba hónapról-hónapra kerülnek be új termékek. A tartósan árcsökkentett árucikkek között az alapvető élelmiszerek és számos, a vásárlók körében közkedvelt termék is megtalálható. 

A Kormány a 162/2023. (V. 5.) Korm. rendelet 1. sz. mellékletében meghatározott 20 termékkategória esetében előírja, hogy a kereskedő hetente legalább egy termék vonatkozásában 2023.08.03. és 2023.09.30. között legalább 15%-os árcsökkentést köteles bevezetni.

A fogyasztói döntéshozatal során az egyik meghatározó tényező az adott termék ár-érték aránya, amelyet az üzletláncok sajátmárkás termékei iránti növekvő kereslet is alátámaszt.

Kiemelten foglalkozunk a beszállítói fejlesztésekkel és a kínálat bővítésével, ezeknek köszönhetően növekedhet tovább a polcokon a magyar termékek aránya. A hazai értékesítés mellett fontosnak tartjuk a partnereink külpiacokon való megjelenését, amely stabil megélhetést biztosít számukra és hozzájárul a gazdaság növekedéséhez

– mondta el Tőzsér Judit. 

A széles, kiváló minőségű, kedvező ár-érték arányú kínálat mellett a Lidl egyéb módon is igyekszik támogatni vásárlóit, hogy a jövőben is a lehető legkedvezőbb áron intézhessék a bevásárlást. A kiadások optimalizálásban az üzletlánc nem csak beszerzési stratégiájával segíti a háztartásokat, számos további eszköz, ötlet támogatja a vásárlókat az élelmiszerre fordítható költségkeret tudatos beosztásában. “A vállalat célja, hogy minden termékkategóriában a lehető legjobb ár-érték arányt és minél több kedvezményt biztosítson, miközben törekszik arra, hogy a fogyasztói igényeknek megfelelő, sokféle minőségi, magyar árucikk kerüljön a polcokra” – emelte ki Tőzsér Judit.

Élelmiszermentés és a kedvezmények

Az akciók és a különféle kedvezmények mellett az élelmiszermentéssel is spórolhatnak a vásárlók, amellett, hogy óvják a környezetünket. Március óta minden Lidl áruházban vásárolhatunk „Mentsük meg” élelmiszermentő csomagot, amelyek külsőleg nem tökéletes, de még fogyasztható gyümölcsöket és zöldségeket tartalmaznak. A 399 forintos vegyes egységcsomagok 3,5 kg-os kiszerelésűek.

Az élelmiszermentő akció keretében eddig több, mint 615 tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítettek.

“Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy minimálisra csökkentsük az élelmiszerfelesleget, és a megmaradó élelmiszerek ne végezzék hulladékként” – hangsúlyozta a vállalati kommunikációs vezető.

A program nemrég pékárucsomagokkal bővült: az előző napról megmaradt, de még fogyasztható 2 és 5 darabos egységcsomagba összeállított édes és sós pékárukat mostantól féláron lehet megvásárolni. Ezen kívül minden héten egyéb kedvezmények érhetőek el, valamint az áruházlánc digitális hűségprogramja, a Lild Plus többféle kuponokkal támogatja a háztartásokat.

A magyar gazdaság fontos szereplői

A vállalat közreműködésével 2022-ben több mint 100 milliárd forint értékben exportáltak különböző termékeket 28 országba, amely értékét tekintve 30%-kal magasabb, mint 2021-ben volt. A közel 700-féle termék exportja mintegy 200 magyar vállalkozás fejlődéséhez járul hozzá. A külpiacokon a hazai borászok tavaly több mint 15 millió palack bort értékesítettek a Lidl Magyarország közreműködésével, 2018-2022 között összesen több mint 60 milliárd forint realizálódott az áruházlánc hazai beszállítóinál. Az üzletlánc tavaly 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, amely több mint 60%-os növekedés az öt évvel ezelőttihez képest. Az előző gazdasági évben a hazai tejtermelők közel 16 milliárd forint értékű tej és tejtermékeket értékesítettek az áruházlánc külföldi üzleteiben. 

Fotók: Lidl Magyarország

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF