Számos ország közelmúltbeli esete azt mutatja, hogy a feldolgozóipari foglalkoztatás növelése ahhoz hasonló, mint amikor egy gyorsan távolodó célpontot üldöznénk. Az automatizálás és a képzettséget igénylő technológiák jelentősen valószínűtlenné tették, hogy a feldolgozóipar olyan munkaerő-felszívó hatással bírjon, mint amilyennel egykor rendelkezett. Ez azt jelenti, hogy a jövő „jó munkahelyeit” a szolgáltatóiparban kell megteremteni.
A brit kiskereskedelmi forgalom váratlanul megtorpant márciusban, miután az árérzékeny vásárlók visszafogták az élelmiszerekre és az áruházakban történő kiadásaikat.
A Nyugati Pályaudvar közvetlen közelében nyitotta meg kilencedik budapesti üzletét a Penny - adta hírül a cég.
A múlt heti sűrű adatközlések hatása ezen a héten érvényesülhet igazán a piacokon, a piaci, elemzői és döntéshozói reakciókra is érdemes figyelni. Jut fontos adatközlés erre a hétre is. Legfrissebb makronaptárunkban mutatjuk, milyen adatközlésekre figyelnek a befektetők, mi mozgathatja meg a piacokat ezen a héten.
Nem könnyű a helyzet a kiskereskedelmi vállalati kommunikációban. A Covid-járvány volt a vízválasztó - többek között erről beszélt Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián.
Az idei év más lesz a kiskereskedelemben, mint a tavalyi, ugyanis 2024-ben nem az infláció miatt nő a kosárérték, hanem mert többet vásárolnak, több terméket az emberek - mondta Lucenko Viktória, az Auchan Magyarország vezérigazgatója a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián.
A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Neubauer Katalin a Pénzcentrum RETAIL DAY 2024 konferenciáján kiemelte, hogy a kiskereskedők számára nagy kihívást jelent az egyre növekvő számú kormányrendelet és a kötelező bankkártyás fizetés bevezetése, valamint bizonyos termékek veszteséges értékesítése - számol be a Pénzcentrum.
Átalakul a fogyasztási szerkezet Magyarországon, amely tendencia mögött nagyrészt a jövedelmi egyenlőtlenségek állnak - mondta Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) frissen kinevezett főtitkára a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián.
Egy amerikai és egy német befektetőből álló konzorcium fogja átvenni a Galeria Karstadt Kaufhof német kiskereskedelmi láncot, miután az anyavállalat nemrég fizetésképtelenséget jelentett. A befektetői csoport Richard Baker amerikai befektető és Bernd Beetz német üzletember nevéhez köthető.
Nem csitulnak a kedélyek a kormány és a Spar harcában, Lázár János kemény szavait követően a kormány már jogi lépéseket fontolgat a céggel szemben. A kiskereskedelmi szektor legaktuálisabb kérdéseivel is foglalkozik a Pénzcentrum Retail Day 2024 konferencia.
A kiskereskedelmi forgalom felpörgése még mindig várat magára. A továbbra is mínuszos eredmény mögötti magyarázat az is lehet, hogy az elmúlt időszak még mindig inkább spórolásra és megtakarításra ösztönöz. Egyebek mellett erről beszélt a Portfolio Checklist hétfői adásában Virovácz Péter, az ING Bank vezető közgazdásza.
Országszerte a magyarok harmada (36%), a budapestieknek pedig közel fele (49%) nem tartja fenntarthatónak a boltok jelenlegi működését. A vevők napelemekkel, hűtési és fűtési rendszerek optimalizálásával, valamint energiatakarékos világítással tennék zöldebbé a hazai üzleteket és bevásárlóközpontokat – derül ki az Etele Plaza és az Opinio piackutató közös, reprezentatív felméréséből. A megkérdezettek leginkább a többször használatos táskákkal igyekeznek óvni a környezetet vásárlásaik során.
Véget értek a „békeidők” a kiskereskedelemben. Egyrészt a fogyasztói igények változását, a makrogazdasági helyzeten túl, megannyi attribútum fűti. Ráadásul az állami szerepvállalás is egyre hangsúlyosabb, és hangosabb. Utóbbira kiváló példa a SPAR és a magyar kormány csetepatéja. Így nem túlzás, hogy igencsak izgalmas lesz a RETAIL DAY 2024 - Powered by Pénzcentrum konferencia csúcsvezetőket egymás mellé ültető kerekasztala. Hiszen április 11-én egyrészt Heiszler Gabriella most először szólal meg élőben a botrány kirobbánását követően, másrészt betekintést nyerhetünk abba is, hogy a versenytársak hogyan látják a SPAR által fémjelzettt, de a teljes szektort érintő helyzetet.
Februárban 0,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelem volumene Magyarországon a szezonálisan és naptárhatással igazított adatok szerint, amely európai uniós összevetésben sem túl erős szám. Az éves bázisú 1,1 százalékos növekedés ugyanakkor jobb mint az átlag.
Februárban a vártnál nagyobbat esett a kiskereskedelem volumene, mint azt várni lehetett, ezzel már több hónapja tart a gyengélkedés.
Februárban ismételten csökkent a kiskereskedelmi forgalom havi bázison, ami furcsa, hiszen az infláció alacsonyabb volt a vártnál és a bérek is lendületesen nőnek. Úgy tűnik, hogy a fogyasztók bizalma nem tért vissza.
Közel két hét telt el a támadás óta.
Megjelent a „klímafláció”.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Egyértelműen fogalmazott.
Két hónapig sem bírta.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?