Így változott meg a magyar drogériák piaca: több ezer új termék minden évben

Így változott meg a magyar drogériák piaca: több ezer új termék minden évben

A drogérialáncok az elmúlt 15-20 évben minden évben átlag felett fejlődtek. Mára a drogéria termékek piaca hazánkban több száz milliárd forintosra nőtt, aminek a felét drogériákban, a másik felét pedig hiper- és szupermarketekben, vagy egyéb bevásárló helyeken értékesítik. A drogérialáncok nem csak hazánkban, hanem Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.

Elkaszálta a magyar árstop miatti bírságot az Európai Bíróság

Elkaszálta a magyar árstop miatti bírságot az Európai Bíróság

Sérti a szabad versenyt, és aránytalan is az a magyar szabályozás, amely arra kötelezte a kiskereskedőt, hogy bizonyos mezőgazdasági termékeket meghatározott áron és előre meghatározott mennyiségben árusítson – állapította meg csütörtöki ítéletében az Európai Bíróság a magyar állammal szemben a SPAR Magyarország által indított perben. A per tárgya az árstop szabályozás miatt kiszabott bírság volt, amely magasabb árukészletet írt elő az árstop miatti vásárlói roham kielégítése érdekében. Az ítélet a csütörtöki Kormányinfón is szóba került, amelyre reagált is Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter, az eseményről szóló élő tudósításunk itt olvasható. A Nemzetgazdasági Minisztérium is kiadott egy reakciót.

Leszedték a keresztvizet Kínáról a külföldi vállalatok

Leszedték a keresztvizet Kínáról a külföldi vállalatok

Az Európai Unió Kereskedelmi Kamarájának legfrissebb jelentése szerint az európai vállalatok egyre nagyobb csalódottságot éreznek az ázsiai ország üzleti kilátásaival kapcsolatban. A lassuló növekedés, a gazdasági kihívások és a régóta ígért reformok elmaradása miatt Pekingnek most kell lépéseket tennie, ha továbbra is külföldi befektetéseket szeretne bevonzani – írja a CNBC.

A nyár közepén sem nőtt a boltok forgalma – Még mindig a 2021-es szint alatt vagyunk

A nyár közepén sem nőtt a boltok forgalma – Még mindig a 2021-es szint alatt vagyunk

Stagnált a magyarországi kiskereskedelmi forgalom júliusban az előző hónaphoz képest, amely azt jelenti, hogy a várva várt felpattanás még várat magára a boltokban. Az emberek úgy tűnik még nyár közepén is inkább megtakarítottak, külföldön vásároltak vagy nem a termékekre hanem szolgáltatásokra költötték a reálértéken is növekvő bérüket.

Ez a hét a feje tetejére állíthatja a piacokat: jön a legfontosabb adat, amire minden befektető odafigyel

Ez a hét a feje tetejére állíthatja a piacokat: jön a legfontosabb adat, amire minden befektető odafigyel

Ez a hét különösen fontos lesz, jön ugyanis az adat, amely Jerome Powell Fed-elnök megszólalása után a legfontosabb makrogazdasági indikátorrá lépett elő. A befektetők számára nagyon fontos lesz ez a hét, ha meglepő adatok jönnek, a tőzsdei mozgás garantált. Az Egyesült Államokra figyelünk, de idehaza és Európa többi országában is fontos adatok jönnek. Heti makronaptárunkban mutatjuk, mire kell figyelni.

Már látszik, mi fojtogatja a magyar boltokat

Már látszik, mi fojtogatja a magyar boltokat

A hazai kiskereskedelem hosszú idő óta nem talál magára, képtelen túljutni a 2021-es fogyasztási szinten. Hasonló problémával más uniós országok is szembesülnek, de ott jellemzően magasabb a bázis és nem szenvedtek olyan inflációtól, mint itthon. A várakozáson aluli kiskereskedelmi teljesítményre sok magyarázat született, kezdve azzal, hogy a magyarok inkább megtakarítanak, azon keresztül, hogy az elhalasztott ingatlanvásárlásaikat pótolják, egészen addig, hogy külföldön költik el a pénzüket. Most utóbbival foglalkoztunk.

A 2021-es szint alatt rekedt a magyarok vásárlási kedve, de mi történik a régióban?

A 2021-es szint alatt rekedt a magyarok vásárlási kedve, de mi történik a régióban?

Magyarországon annak ellenére nem indul be a fogyasztás, hogy az infláció közel van az MNB céljához és -  ennek köszönhetően - nőnek a reálbérek. A kiskereskedelem még a 2021-es szintet sem érte el, amellyel uniós összevetésben bár a rosszabbul teljesítő országok közé tartozunk, máshol is küzdenek azzal, hogy a fogyasztás nem tud növekedni. Itthon a megtakarítások bővülése ("óvatossági motívum") és a külföldi vásárlások is hátráltatják a fogyasztás növekedését.

NGM-elemzés: külföldön fogyaszt a magyar

NGM-elemzés: külföldön fogyaszt a magyar

Az inflációs válságot követően, a sajnálatos módon továbbra is velünk maradó háborús környezetben 2024 első felében a magyar lakosság fogyasztási szokásai megváltozni látszanak, ez a változás két tényezőből tevődik össze. Egyrészt az idei évben tapasztalt jelentős reálbér-emelkedés ellenére a lakosság óvatossági motívumának csak lassú oldódása figyelhető meg. A háztartások a fogyasztásuk erőteljes növelése helyett megtakarításaik reálértékének visszaépítését helyezték előtérbe, amely mind a betétállományuk és értékpapír-tranzakcióik, mind pedig a lakástranzakciók számottevő bővülésén megmutatkozik. Emellett, bár nemzetközi összehasonlításban az EU átlagát meghaladó növekedés látszik a hazai kiskereskedelmi forgalom volumenében, mégis az tapasztalható, hogy a lakosság inkább külföldön, illetve a külföldi online kereskedelemben növeli nagyobb mértékben a költéseit, valamint az elhalasztott lakásvásárlásait pótolja.

Megvolt a várva várt fordulat, a piaci hatások viszont csak most jöhetnek

Megvolt a várva várt fordulat, a piaci hatások viszont csak most jöhetnek

A legfrissebb heti makronaptárunkban megmutatjuk, hogy a hét melyik napján jönnek fontos adatközlések, események, és hogy mi mozgatja most a piacokat. A héten az MNB kamatdöntése mellett elsősorban arra kell figyelni, hogy a múlt heti Fed-esemény hogyan befolyásolja a piacokat, ugyanis jelentős fordulatot láttunk a kommunikációban. Emellett jönnek fontos adatközlések a héten is, résen kell tehát lenni.

Hamarosan jön a közgazdász vándorgyűlés

Hamarosan jön a közgazdász vándorgyűlés

Öt év után ismét Nyíregyháza ad otthont a hazai közgazdász szakma legnagyobb éves konferenciájának: a 62. Közgazdász-vándorgyűlést 2024. szeptember 5-én és 6-án a Nyíregyházi Egyetemen rendezi meg az idén 130 éves Magyar Közgazdasági Társaság (MKT). A rendezvényre mintegy 700 kárpát-medencei magyar közgazdászt várnak a szervezők.

Kiderült, mennyit keres egy idénymunkás a Lidlnél

Kiderült, mennyit keres egy idénymunkás a Lidlnél

A Lidl Magyarország különböző diákszervezetek szerződéses partnereként, illetve kiemelt áruházaiban határozott időszakra alkalmazottként biztosít szezonális álláslehetőséget a diákok számára. Egyetemi és főiskolai hallgatók év közben is dolgoznak a vállalatnál, elsősorban kékgalléros munkaköröket ellátva, vagy a négy logisztikai központ irodáiban, illetve a budapesti központi irodaházban - írja a kiskereskedelmi cég.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Amióta világ a világ, ilyen még nem volt az USA-ban
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.