FONTOS Így nézne ki Amerika új aranykora? – Donald Trump ezzel biztosítaná be a helyét a történelemkönyvekben
 
Portfolio signature

Külföldön már hódít a mesterséges intelligencia, de a magyar éttermek még óvatosak

A magyar vendéglősök még nem használják széles körben a mesterséges intelligenciát, de egy-egy munkafolyamatot már képes támogatni az AI. A kiemelkedően jól dolgozó munkavállalók teljesítményének elemzésére, így munkájuk elismerésére például kiváló. A Portfolio által megkérdezett piaci szereplők szerint idővel jelentős piaci hatásai lehetnek a szektorban annak, ha az AI-technológia igazán beindul.

„Új receptúrák kialakítására, ételkülönlegességek kikísérletezésére alkalmas lehet a mesterséges intelligencia. Esetleg arra, hogy pillanatokon belül összeállítson egy étlaptervet. Azt azonban nem gondolom, hogy a vendégek különleges igényeinek feltérképezésére jelenleg megfelelő” – értékelte a jelenlegi helyzetet Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke. Szerinte ugyanakkor azok a piaci szereplők, akik használni kezdik majd, az AI-fejlesztések előrehaladtával nagy előnyre tehetnek majd szert Magyarországon is, főleg akkor, ha fel tudják térképezni a vendégeik szokásait.

„Az a helyzet, hogy Magyarországon a vendéglátóegységek 90 százaléka kis- vagy családi vállalkozásként működik. Nincsenek olyan informatikai szakembereik, akik az AI-technológiára épülő rendszereket üzemeltetnék” – számolt be a jelenlegi helyzetről Kovács László. „Kevés a 40-es tulajdonos, inkább az 50-60 év közöttiek vannak többségben, akik ráadásul az új technológiát nem is nagyon akarják megtanulni” – vélekedett.

Pedig a nemzetközi trendek afféle mennek, hogy akár a rendelések felvételében, akár a fizetési megoldásoknál áttörés lesz a mesterséges intelligenciára épülő rendszerek használata miatt. Nemzetközi szinten, főleg a gyorséttermi kiszolgálásnál egyre több munkafázisban próbálják alkalmazni a mesterséges intelligenciára épülő rendszereket. Sokszor ugyanis már az alapanyagrendeléssel vagy a rendelések teljesítésének felgyorsításával kapcsolatban is egyre inkább építenek az új technológiákra, így gyorsítja a folyamatokat és csökkentve a költségeiket, hogy versenyképesebbek lehessenek a fogyasztói árak kialakításakor. Egy Tonny Pizza nevű cég például arról számolt be, hogy a rendelések automatizálásával és a fizetési rendszerek fejlesztésével óránként 3 db extra rendelést tudnak fogadni, és az újítás nagymértékben emelte az árbevételüket.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés