Októberben a várt 3,5% helyett csak 3,2%-os inflációt jelentett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A meglepetésben a főszerepet a telefon és internet előfizetések havi alapon számolt közel 7%-os áresése játszotta. Érthető, hogy ez miért meglepetés, hiszen az utóbbi negyedszázadban ilyen mértékű áresésnek a közelében sem járt ez a szolgáltatáscsoport.
Az inflációs adat megjelenése után rögtön megindult a találgatás, hogy pontosan mi állhat a nagy árcsökkenés hátterében. Mivel az egész telekom-ágazatot érintő, általános ármérséklő lépésekről nem lehetett tudni, két lehetséges magyarázat merült fel. Az egyik, hogy az árvíz időszakában ideiglenesen biztosított ingyenes adatforgalom elszámolása állhat a háttérben. A másik, hogy egy nagy telekommunikácós cég nagy akciózást indított. Kiderült, hogy utóbbiról van szó, méghozzá a Magyar Telekom lépéséről. A cég így kommentálta a jelenséget megkeresésünkre:
"A Magyar Telekom szeptember végén új otthoni szolgáltatásportfólióval jelentkezett, amit időszakos kedvezménnyel kezdett értékesíteni. Mindamellett, hogy a csomagok népszerűek az ügyfelek körében, árazásukat tekintve illeszkednek a piaci versenyhelyzethez. Abban az esetben, ha a KSH próbavásárlásai során éppen a promóciós kedvezménnyel kínált terméket vette figyelembe, az okozhatta a mért csökkenést."
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést!
Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat!
Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!
További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!