Drámai átrendeződés zajlik a globális elektromosautó-piacon, ahol az ambiciózus célok ellenére, az Egyesült Államok és az Európai Unió cégei is komoly kihívásokba ütköznek a kínai gyártókkal szemben. A Bruegel és a Rhodium Group friss jelentése alapján 2024-ben az összes értékesítés 65%-a kínai gyártósorról érkezett, míg az eladott járművek mindössze 20%-át gyártották az EU-ban és 10%-át az USA-ban.
Bár a Tesla követve sok gyártó hamar elkezdett foglalkozni az elektromos autókkal, és az EU nagy elánnal szállt bele az átállásba azzal, hogy már 2019-ben bejelentette, hogy 2035-től betiltja a belső égésű motorral készült új járművek értékesítését, mindkét blokk piaci szereplőinek elemi érdekében áll minél tovább életben tartani a hagyományos meghajtású kínálatukat.
Ennek köszönhetően hiába terjednek a kibocsátási számok tekintetében előnyösebb elektromos autók, míg Amerikában csak minden tizedik és Európában minden ötödik eladott autó elektromos, addig Kínában minden második, ami nagy részben pont annak köszönhető, hogy a belsőégésű technológia terén jelentős lemaradásban voltak az ázsiai ország gyártói, így korábban ráálltak az elektromos meghajtású járművek fejlesztésére.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!