Drámai átrendeződés zajlik a globális elektromosautó-piacon, ahol az ambiciózus célok ellenére, az Egyesült Államok és az Európai Unió cégei is komoly kihívásokba ütköznek a kínai gyártókkal szemben. A Bruegel és a Rhodium Group friss jelentése alapján 2024-ben az összes értékesítés 65%-a kínai gyártósorról érkezett, míg az eladott járművek mindössze 20%-át gyártották az EU-ban és 10%-át az USA-ban.
Bár a Tesla követve sok gyártó hamar elkezdett foglalkozni az elektromos autókkal, és az EU nagy elánnal szállt bele az átállásba azzal, hogy már 2019-ben bejelentette, hogy 2035-től betiltja a belső égésű motorral készült új járművek értékesítését, mindkét blokk piaci szereplőinek elemi érdekében áll minél tovább életben tartani a hagyományos meghajtású kínálatukat.
Ennek köszönhetően hiába terjednek a kibocsátási számok tekintetében előnyösebb elektromos autók, míg Amerikában csak minden tizedik és Európában minden ötödik eladott autó elektromos, addig Kínában minden második, ami nagy részben pont annak köszönhető, hogy a belsőégésű technológia terén jelentős lemaradásban voltak az ázsiai ország gyártói, így korábban ráálltak az elektromos meghajtású járművek fejlesztésére.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!