Portfolio signature

Kína után loholnak a nyugati autógyárak, döntéshelyzetbe kényszerül Európa

Portfolio
A kínai autóipar vezető szerepet tölt be a nemzetközi kereskedelemben, és már belföldi eladásai is meghaladják a világ többi részének termelési kapacitását. Miközben Európa hivatalosan elkötelezett a zöldátmenet mellett, az Egyesült Államokkal versengve fektet be az elektromos autógyártásba. Mindezt úgy, hogy továbbra is kérdéses, milyen kereskedelmi kapcsolat alakulhat ki Kínával. Bár a nemzetközi környezet alakulása több forgatókönyv szerint is elképzelhető, bizonyos alapvető tényezőket figyelembe véve jól látható, hogy az uniós tagállamoknak milyen stratégiai lépésekre lenne szükségük.
A globális autóipar legfontosabb kihívásairól és a szektor részvénypiaci kilátásairól is szó lesz a következő Signature befektetői klubunkon. Információ és jelentkezés

Drámai átrendeződés zajlik a globális elektromosautó-piacon, ahol az ambiciózus célok ellenére, az Egyesült Államok és az Európai Unió cégei is komoly kihívásokba ütköznek a kínai gyártókkal szemben. A Bruegel és a Rhodium Group friss jelentése alapján 2024-ben az összes értékesítés 65%-a kínai gyártósorról érkezett, míg az eladott járművek mindössze 20%-át gyártották az EU-ban és 10%-át az USA-ban.

Bár a Tesla követve sok gyártó hamar elkezdett foglalkozni az elektromos autókkal, és az EU nagy elánnal szállt bele az átállásba azzal, hogy már 2019-ben bejelentette, hogy 2035-től betiltja a belső égésű motorral készült új járművek értékesítését, mindkét blokk piaci szereplőinek elemi érdekében áll minél tovább életben tartani a hagyományos meghajtású kínálatukat.

Ennek köszönhetően hiába terjednek a kibocsátási számok tekintetében előnyösebb elektromos autók, míg Amerikában csak minden tizedik és Európában minden ötödik eladott autó elektromos, addig Kínában minden második, ami nagy részben pont annak köszönhető, hogy a belsőégésű technológia terén jelentős lemaradásban voltak az ázsiai ország gyártói, így korábban ráálltak az elektromos meghajtású járművek fejlesztésére.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést! Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat! Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!

További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés