
Kezdetben kizárólag gépjárművek teljes flottakezelésével foglalkoztak, de az utóbbi időszakban újabb stratégiai irányok is megjelentek a cég életében, amelyeknek köszönhetően a következő években is fejlesztésekre készül a vállalat. Csőre Tamás stratégiai igazgató, a cég egyik tulajdonosa elmondta, hogy az árbevétel több mint 90 százalékát egyelőre a személy- és tehergépjárművek tartós bérlése jelenti, ám elképzeléseik szerint a jövőben ez változni fog. A cél az, hogy egyedi, komplex mobilitási szolgáltatást tudjanak biztosítani a cégeknek, vagyis az autó mellett akár e-kerékpárt, e-robogót, vagy egyéb, a tömegközlekedést helyettesítő, vagy kiváltó alternatív megoldást is kínáljanak.
Egy éve lakóautók bérlésével is foglalkoznak: mint Csőre hangsúlyozta, ez ugyan egy mikropiac, azonban jó belépő lehet a lakóautót bérlő, tehetősebb ügyfeleken keresztül a vállalati szegmensbe. Az új irányok megvalósítása mellett idén létrehozták Győr legnagyobb használtautó-telephelyét.
„Kinőttük a szentendrei telephelyet, Budapest környékén pedig nagyon magasak a telekárak. Azt gondoltam, hogy a főváros környékén maradva egy nagy tóban továbbra is kis halak lennénk, Győrben viszont egy kisebb tóban lehetünk a legnagyobb hal” – mondta Csőre, hozzátéve, a koronavírus okozta gazdasági válság közepette is napi 3-4 használt autót adtak el. A tulajdonos szerint ennek oka a minőségi, komplex szolgáltatás és a megbízhatóság.

Úgy fogalmaz, nehéz időszakok korábban is voltak, azonban a szorgalom, a tudás és a kitartás mindig meghozza az eredményt. Az idei évvel kapcsolatban elmondta, március 15-e környékén beszakadt a piac, holott az év első két és fél hónapja rendkívül erős volt, havonta közel 100 autót helyeztek ki tartós bérletbe, beleértve a meglévő lejáró autók cseréjét az új bővülésekkel. Aztán megjelent a COVID-19.
„A vállalatok ilyenkor a stabilitást őrzik, senki nem fog öt évre előre megrendelni 20-30 autót. De kihoztuk a helyzetből a legtöbbet: egyrészt történt egy komplett szervezeti átvilágítás, másrészt új termékek létrehozásán dolgoztunk, hogy megerősödve jöjjünk ki a válságból” – mondta. Az április az eredeti növekedési tervhez képest 80 százalékkal lett gyengébb, a május ötvennel, a június azonban már csak 25-30 százalékkal.
„Lehet, hogy idén le kell mondanom a korábbi évekhez hasonló több mint 20 százalékos éves növekedésről, de 18 százalékot így is megcsinálunk” - mondta mosolyogva a maximalista Csőre Tamás, aki kitért arra is, nem lenne könnyű dolga egy újonnan a piacra lépő cégnek, mert nagy a verseny és sok a szereplő. Az utóbbi 5-6 évben sok új cég jelent meg, azonban véleménye szerint a szakma arról szól, hogy hogyan lehet teljeskörű, jó minőségű üzemeltetést biztosítani kiváló ügyfélélménnyel úgy, hogy az árak versenyképesek legyenek. Ez csak nagyon keveseknek sikerül.
„Sosem a legnagyobb akartam lenni, hanem a legjobb. Most sem a pénz motivál, hanem az építés öröme. Meg az, hogy az ember büszke lehet arra, amit csinált” – jegyezte meg, hozzátéve, Magyarországon a flottakezelő piac 80-85 százalékát 4-5 multinacionális cég uralja, a maradék 15-20 százalékon osztozik a több mint 200 kisebb szereplő, azonban közülük is van 4-5 meghatározó, köztük az Eurofleet. Tudatos tervezés, minőségi szolgáltatás, elégedett ügyfelek kellenek ahhoz, hogy valaki talpon tudjon maradni.
Az Eurofleet aktív piacépítéssel kutatja fel ügyfeleit, ha megköttetik az üzlet, átadják az új autót, üzemeltetik, és miután lejárt a ciklusa, visszaveszik, és használtautóként értékesítik.
"A mi szegmensünket a kkv-k jelentik: azokat a cégeket célozzuk a 3x3-as szabályunk szerint, melyeknek van legalább hároméves múltja, legalább három autója (de az igazi célcsoport a 3-30 autóval rendelkező vállalkozás), legalább 300 milliós árbevétele, és etikusan működnek” – jegyezte meg Csőre, hozzátéve, ezeknél a vállalatoknál gördülékenyebben megy az ügyintézés, mint egy nagy cégnél, ahol az 50-100 darabos tendereken hónapokig kell dolgozni.
Az Eurofleet több ezer autót üzemeltet, több, mint 500 ügyféllel dolgozik együtt, és noha a cég többségi tulajdonosa Magyarország egyik legnagyobb gépjármű-kereskedő hálózata, a Hovány cégcsoport, az autóbeszerzés nem kizárólag rajtuk keresztül történik.
A versenysemlegesség, márkafüggetlenség alapvető szempont volt 2008-ban, amikor Csőre Tamás és Hovány Márton útjai keresztezték egymást.
A cégvezető arról is beszélt, hogy a flottakezelést illetően egyelőre nem tervezik a külföldi piacra lépést, mert úgy gondolja, a magyar piacban van még elég potenciál. Használtautókat azonban értékesítenek külföldre. El tudja képzelni, hogy idővel a cég jobban nyit a határon túlra is: ennek egyik feltétele, hogy találjon olyan utódot, aki az eddigi céltudatosan épített, jól megalapozott vállalatot a megfelelő ismeretek birtokában képes lesz továbbfejleszteni külföldön is.
„Biztos vagyok benne, hogy egy friss tudású ember, modern szemlélettel tovább tudja fejleszteni a céget. Ha azt nézzük, hogy ma már elterjedt a carsharing, a korunkbeliek pedig még mindig a saját tulajdonhoz ragaszkodnak, látható, hogy új szemléletre van szükség” – jegyezte meg.
Csőre Tamás szerint, ha marad ez a tulajdonosi háttér, és nem hagy alább a lendület, öt év múlva a 10 milliárdos árbevétel sem elképzelhetetlen.
Ugyanakkor lát arra esélyt, hogy ekkor már nem ő lesz a cég vezetője. A vezetés átadására tudatosan készül, folyamatosan tesz érte.
Ezt a gondolatot már magáévá tette, úgy fogalmazott, az elmúlt 20 évben annyit dolgozott, mint más 40-50 év alatt: a jövőjére nézve négy gyermeke és vidéki birtoka számos feladatot, kihívást és lehetőséget tartogat számára.
A cikk eredetije a Budapesti Értéktőzsde kiadványában, a BÉT50-ben jelent meg. A BÉT 50 médiatámogatója a Portfolio Csoport.
Címlapkép: BÉT50
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
Nyugdíjbomba robbanhat a francia gazdaságban, ha ezt az egyet meglépik
A francia pénzügyminiszter megszólalt a nyugdíjreformról.
Leleplező jelentés: van egy terület, ahol nagyon le van maradva Amerika - Oroszország és Kína sokkal jobban áll
Ráadásul egy kifejezetten high-tech szektorról van szó.
Megszólalt a Fed erős embere az újabb kamatcsökkentésről
Szerinte még mindig veszélyt jelent az infláció.
Egy egész ország retteg Donald Trump haragjától: NATO-tagállammal fordulhat szembe az elnök, súlyos büntetés jöhet
"Nem vagyok biztos benne, hogy Trump tudja, hogy a Nobel-bizottság független testület."
Riasztó veszélyre világít rá a volt Google-vezér: mi van, ha valaki megtanítja az AI-nak, hogy kell megölni valakit?
Eric Schmidt szerint a rendszer igenis sebezhető.
Teljesen ki van borulva Brüsszel: Vlagyimir Putyinnak ezután rács mögött kellene lennie!
Úgy néz ki, újabb ország hány fittyet az ICC rendelkezéseire.
Nincs tovább: Amerika lesújt Szerbiára, élesedtek a szankciók
Az év végéig súlyos krízis robbanhat ki a balkáni országban.
Ez már a totális buborék? Tőzsdei zuhanásról beszélnek a dörzsölt pénzemberek
Többen is komoly esést várnak.
Fókuszban a KKV-k
A mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) gazdasági szerepe kiemelten fontos, ezért nem véletlen, hogy a társasági adó rendszerében is számos adóalap- és adókedvezmény érhető el kimon

Az európai óceánügyi paktum
Az EU új óceánügyi paktuma a tengerek védelmét és a fenntartható kékgazdaságot erősíti, miközben globális együttműködést is előmozdít.
Milliók múlhatnak rajta, hogy melyik nyugdíjmegtakarítást választod
Már jó ideje halogatod a nyugdíjmegtakarítást? Mindig nekikezdesz aztán összezavarodsz a sok infótól? Ennek súlyos költségei vannak, de van egy jó hírünk. Itt kiderítheted, hogy mennyi á
Zsiday Viktor a Tisza Párt vagyonadóról szóló terveiről
A Tisza Párt behozta a közbeszédbe a vagyonadót, ezért érdemes lehet végiggondolni, hogy kell-e ilyen típusú adó nekünk? A többihez hasonlóan ez az adó is... The post Zsiday Viktor a Tisza P

Babra megy a játék - nagyhatalmi játszmák az árupiacon
Sok áldozata van az Amerika és Kína közti kereskedelmi háborúnak, az egyik legnagyobb a szójapiac. A geopolitikai játszmák nemcsak a megszokott kereskedelmi vonalakat rúgták fel,... The post Bab

Tudomány turbófokozatban: 26 milliárd a kutatás jövőjére
Megjelent a GINOP Plusz-2.2.1-25, ami esélyt ad arra, hogy a hazai kutatás ne a mezőnyt kergesse, hanem az élmezőnybe ugorjon.

Cser Tamás a Bloombergnek: A forint extra hátszelet kapott
A cikkből megtudhatod: Magyar Péter, az ellenzék vezetője a következő választások után újra kívánja építeni a befektetőkkel és az Európai Unióval való kapcsolatot, és ezzel... The post

A csúcs az új mélypont
Örülhet a fejének az egyszeri tőzsdei kereskedő: hiába Trump, a kereskedelmi bizonytalanságok és a háborúk, ömlik a pénz a részvénypiacokra. Az elmúlt egy évben világszerte... The post A c


Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Megszólalt az Erste-vezér: kiderült, mekkora növekedést hoz az Otthon Start
Megjelent a Portfolio Checklist csütörtöki adása.
Az Otthon Start sem állítja meg a magyar falvak kiürülését
Sokak számára vonzó az olcsó vidéki ingatlan, de lehetnek váratlan buktatói az ottani életnek.
Fontos adat érkezett: ezért veszélyes Magyarországon kamatot csökkenteni
Ismét felélénkült a kamatvita.
