Kezdetben kizárólag gépjárművek teljes flottakezelésével foglalkoztak, de az utóbbi időszakban újabb stratégiai irányok is megjelentek a cég életében, amelyeknek köszönhetően a következő években is fejlesztésekre készül a vállalat. Csőre Tamás stratégiai igazgató, a cég egyik tulajdonosa elmondta, hogy az árbevétel több mint 90 százalékát egyelőre a személy- és tehergépjárművek tartós bérlése jelenti, ám elképzeléseik szerint a jövőben ez változni fog. A cél az, hogy egyedi, komplex mobilitási szolgáltatást tudjanak biztosítani a cégeknek, vagyis az autó mellett akár e-kerékpárt, e-robogót, vagy egyéb, a tömegközlekedést helyettesítő, vagy kiváltó alternatív megoldást is kínáljanak.
Egy éve lakóautók bérlésével is foglalkoznak: mint Csőre hangsúlyozta, ez ugyan egy mikropiac, azonban jó belépő lehet a lakóautót bérlő, tehetősebb ügyfeleken keresztül a vállalati szegmensbe. Az új irányok megvalósítása mellett idén létrehozták Győr legnagyobb használtautó-telephelyét.
„Kinőttük a szentendrei telephelyet, Budapest környékén pedig nagyon magasak a telekárak. Azt gondoltam, hogy a főváros környékén maradva egy nagy tóban továbbra is kis halak lennénk, Győrben viszont egy kisebb tóban lehetünk a legnagyobb hal” – mondta Csőre, hozzátéve, a koronavírus okozta gazdasági válság közepette is napi 3-4 használt autót adtak el. A tulajdonos szerint ennek oka a minőségi, komplex szolgáltatás és a megbízhatóság.

Úgy fogalmaz, nehéz időszakok korábban is voltak, azonban a szorgalom, a tudás és a kitartás mindig meghozza az eredményt. Az idei évvel kapcsolatban elmondta, március 15-e környékén beszakadt a piac, holott az év első két és fél hónapja rendkívül erős volt, havonta közel 100 autót helyeztek ki tartós bérletbe, beleértve a meglévő lejáró autók cseréjét az új bővülésekkel. Aztán megjelent a COVID-19.
„A vállalatok ilyenkor a stabilitást őrzik, senki nem fog öt évre előre megrendelni 20-30 autót. De kihoztuk a helyzetből a legtöbbet: egyrészt történt egy komplett szervezeti átvilágítás, másrészt új termékek létrehozásán dolgoztunk, hogy megerősödve jöjjünk ki a válságból” – mondta. Az április az eredeti növekedési tervhez képest 80 százalékkal lett gyengébb, a május ötvennel, a június azonban már csak 25-30 százalékkal.
„Lehet, hogy idén le kell mondanom a korábbi évekhez hasonló több mint 20 százalékos éves növekedésről, de 18 százalékot így is megcsinálunk” - mondta mosolyogva a maximalista Csőre Tamás, aki kitért arra is, nem lenne könnyű dolga egy újonnan a piacra lépő cégnek, mert nagy a verseny és sok a szereplő. Az utóbbi 5-6 évben sok új cég jelent meg, azonban véleménye szerint a szakma arról szól, hogy hogyan lehet teljeskörű, jó minőségű üzemeltetést biztosítani kiváló ügyfélélménnyel úgy, hogy az árak versenyképesek legyenek. Ez csak nagyon keveseknek sikerül.
„Sosem a legnagyobb akartam lenni, hanem a legjobb. Most sem a pénz motivál, hanem az építés öröme. Meg az, hogy az ember büszke lehet arra, amit csinált” – jegyezte meg, hozzátéve, Magyarországon a flottakezelő piac 80-85 százalékát 4-5 multinacionális cég uralja, a maradék 15-20 százalékon osztozik a több mint 200 kisebb szereplő, azonban közülük is van 4-5 meghatározó, köztük az Eurofleet. Tudatos tervezés, minőségi szolgáltatás, elégedett ügyfelek kellenek ahhoz, hogy valaki talpon tudjon maradni.
Az Eurofleet aktív piacépítéssel kutatja fel ügyfeleit, ha megköttetik az üzlet, átadják az új autót, üzemeltetik, és miután lejárt a ciklusa, visszaveszik, és használtautóként értékesítik.
"A mi szegmensünket a kkv-k jelentik: azokat a cégeket célozzuk a 3x3-as szabályunk szerint, melyeknek van legalább hároméves múltja, legalább három autója (de az igazi célcsoport a 3-30 autóval rendelkező vállalkozás), legalább 300 milliós árbevétele, és etikusan működnek” – jegyezte meg Csőre, hozzátéve, ezeknél a vállalatoknál gördülékenyebben megy az ügyintézés, mint egy nagy cégnél, ahol az 50-100 darabos tendereken hónapokig kell dolgozni.
Az Eurofleet több ezer autót üzemeltet, több, mint 500 ügyféllel dolgozik együtt, és noha a cég többségi tulajdonosa Magyarország egyik legnagyobb gépjármű-kereskedő hálózata, a Hovány cégcsoport, az autóbeszerzés nem kizárólag rajtuk keresztül történik.
A versenysemlegesség, márkafüggetlenség alapvető szempont volt 2008-ban, amikor Csőre Tamás és Hovány Márton útjai keresztezték egymást.
A cégvezető arról is beszélt, hogy a flottakezelést illetően egyelőre nem tervezik a külföldi piacra lépést, mert úgy gondolja, a magyar piacban van még elég potenciál. Használtautókat azonban értékesítenek külföldre. El tudja képzelni, hogy idővel a cég jobban nyit a határon túlra is: ennek egyik feltétele, hogy találjon olyan utódot, aki az eddigi céltudatosan épített, jól megalapozott vállalatot a megfelelő ismeretek birtokában képes lesz továbbfejleszteni külföldön is.
„Biztos vagyok benne, hogy egy friss tudású ember, modern szemlélettel tovább tudja fejleszteni a céget. Ha azt nézzük, hogy ma már elterjedt a carsharing, a korunkbeliek pedig még mindig a saját tulajdonhoz ragaszkodnak, látható, hogy új szemléletre van szükség” – jegyezte meg.
Csőre Tamás szerint, ha marad ez a tulajdonosi háttér, és nem hagy alább a lendület, öt év múlva a 10 milliárdos árbevétel sem elképzelhetetlen.
Ugyanakkor lát arra esélyt, hogy ekkor már nem ő lesz a cég vezetője. A vezetés átadására tudatosan készül, folyamatosan tesz érte.
Ezt a gondolatot már magáévá tette, úgy fogalmazott, az elmúlt 20 évben annyit dolgozott, mint más 40-50 év alatt: a jövőjére nézve négy gyermeke és vidéki birtoka számos feladatot, kihívást és lehetőséget tartogat számára.
A cikk eredetije a Budapesti Értéktőzsde kiadványában, a BÉT50-ben jelent meg. A BÉT 50 médiatámogatója a Portfolio Csoport.
Címlapkép: BÉT50
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
Jamaica még mindig romokban a valaha volt legerősebb hurrikán után
Sok halálos áldozatot követelt a vihar.
Itt robbanhat a következő aranyláz – Mutatjuk, hol lehet sok pénzt keresni
Több izgalmas lehetőséget is felvillantunk.
Felcsaptak a lángok: ukrán dróntámadás érte Putyin egyik fontos olajkikötőjét
Az ukránok támadást hajtottak végre a Rosznyefty tuapszei terminálja ellen.
Új játékosok a pénzvilág csúcsán - szuperfizetések és brutális nyomás
Ügynökök a Wall Streeten.
Az osztalék portfólióm - 2025. október
Ebben a hónapban is bevásároltam rendesen, általában a jelentések után. A cégek nagy részét nem örökre, hanem csak pár hónapra terveztem megvenni, aztán majd eladom, ha felmennek. Ha mégsem
Top10 upgrade
A roic.ai pár hónapja kijött egy API fejlesztéssel (v2), kipróbáltam, mert az AAPL ticker minden adatához hozzá lehet férni az API-n keresztül, hogy tesztelhessük a dolgot, és előfizettem rá.
A tudás gazdasága: Joel Mokyr és a fenntartható növekedés Nobelje
A közgazdsági Nobel-díjban eddig már 99 ember részesült, mégis közülük nagyon kevesen foglalkoztak kifejezetten gazdaságtörténettel. 2025-től már Joel Mokyr is a ritka kivételek közé tart
Kamu MI videók a politika szolgálatában: mit lehet tenni a visszaélések ellen?
A mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek visszaélésszerű alkalmazására régóta figyelmeztetnek, mostanra azonban saját bőrünkön tapasztalhatjuk ezt. Egymás után, szinte naponta jel
AI-buborék Kaposváron (HOLD After Hours)
Szavazz a HOLD-ra! Most először a Portfolio is díjazza a magyar vagyonkezelési, alapkezelői és privátbanki piac legjobbjait — és a Te szavazatod is számít! Add... The post AI-buborék Kaposvár
Repülés, kutyatartás, húsfogyasztás: valóban tisztában vagyunk a karbonlábnyomukkal?
A fogyasztók nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az energiatakarékos izzóknak és háztartási gépeknek, mint amennyire az valóban hozzájárul a klímavédelemhez - derül ki
NIS2 élesben: indul a szankcionálás
A NIS2 már nem jövőbeli kihívás, hanem jelen idejű megfelelési kötelezettség. Az SZTFH szeptemberi bejelentésével élesbe fordult a kiberbiztonsági auditok ellenőrzése: a határidők elmulasz
Megéri a meghívókódok használata?
Elég sok cég kínál különböző ösztönzőket, amik általában az első lökést adják meg a fogyasztónak. Ez segít legyőzni a kezdeti ellenállást, ráadásul az emberek elkötelezettebbé vá
Három forgatókönyv létezik: az egyik Ukrajna támogatásának felfüggesztése
Mi lesz a lefoglalt orosz vagyonnal?
Slágergyanús év végi ajándék a céges karácsonyfa alá
Renenszánszát éli a csekély értékű ajándékutalvány.
Döntött a kormány: jöhet a lakáshitel, amit törleszteni sem kell
A Portfolio Checklistben az 1 millió forintos Otthontámogatás részleteivel is foglalkozunk.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
