
Az autókölcsönzéssel foglalkozó cégeket komolyan érintették a járványhelyzet miatt hozott intézkedések.
„A pandémia mélypontján közel 80 százalékos csökkenést tapasztaltunk” – mondta a Portfolio-nak Lengyel Zsolt, az Avis Magyarország (AUTO ReFAIRent Autókölcsönző és Szolgáltató Kft.) ügyvezetője. A korlátozások megszűnésével szépen lassan nőtt a forgalom, az egy évvel ezelőttihez képest idén érdemben nagyobb flottával dolgoznak, de ha a járvány előtti utolsó év azonos időszakát vesszük alapul, akkor ahhoz képest nagyjából 80 százalékos az autópark. Az idei ősz arányaiban sokkal erősebb a nyárhoz viszonyítva az előző évekhez képest, ennek oka Lengyel Zsolt szerint az lehet, hogy sokan most pótolják a korábban elhalasztott utazásokat.
Felértékelődnek a higiéniai előírások
A koronavírus megjelenése után nagyon kevés magánszemély bérelt Magyarországon autót és a külföldi bérlők száma is jelentősen csökkent. Pedig korábban épp a külföldről érkező magánszemélyek és az üzleti célból ide érkezők jelentették az Avis Magyarország legfőbb ügyfélkörét.

„A vállalati ügyfélkör azonban megmaradt, ők tették ki a forgalmunk legnagyobb részét. Változást csak a tekintetben tapasztaltunk, hogy az autót gyakran nem az irodába, hanem a dolgozók címére kellett kivinni, hiszen nagyon sokan home office-ban dolgoztak” – jegyezte meg Lengyel Zsolt, aki szerint az ügyfélkör átrendeződése csak ideiglenes, hosszú távon nem vár érdemi változást a járvány előtthöz képest. A működést tekintve a jövőben is nagy hangsúlyt kell fektetni a higiéniai előírások betartására, mert az elmúlt másfél évben az ügyfelek számára a megbízható tisztaság felértékelődött. A járműveket a bérlés után mindig fertőtlenítik, az irodákban pedig a kiszolgáló személyzeti pult előtt plexiüveget emeltek, csökkentve a fertőzés kockázatát. A biztonsági intézkedések mellett az ügyfelek most is ugyanazt a magas színvonalú szolgáltatást kapják, mint korábban.
A car sharing cégek nem jelentenek konkurenciát
Lengyel Zsolt véleménye alapján a car sharing cégek és az autókölcsönzők ügyfélköre sok mindenben különbözik egymástól. Előbbi esetén általában rövidebb időintervallumban, jellemzően pár órára van szüksége valakinek autóra, míg a bérautós cégekhez akkor fordulnak az emberek, amikor legalább egy teljes napra szeretnének autót bérelni, de még gyakoribb, hogy egy hétvégére, 4-5 napra, egy hétre, vagy akár egy hónapra szeretnének mobilitást vásárolni maguknak.
Mennyire fontos a fenntarthatóság az ügyfeleknek?
Lengyel Zsolt szerint egyelőre nem úgy tűnik, hogy az elektromos autózás jelenti majd a bérautózás közeljövőjét, az ügyfelek részéről ritkán találkoznak ezzel kapcsolatos igényekkel, de természetesen ilyen típusú gépjárművek is elérhetőek flottájukban.
„A bérautós szakmában jelenleg ez egy teljesen marginális igény a szereplők részéről, ugyanis ők sem szeretnének azért többet fizetni, mert elektromos autóban ülnek” – mondta az ügyvezető, aki szerint még a hatótáv-félelem is további problémás tényező az elektromos autók kapcsán.
„A színtisztán elektromos autózás nem a közeljövőben, inkább középtávon lehet érdekes számunkra, amikor is legalább a hatótáv kérdése megoldódik és egy elektromos autóval el lehet majd menni 600-800 kilométert újra töltés nélkül” – mondta, hozzátéve, jelenleg a hibrid autók jelentik a megoldást, a technológia környezetbarát, de nem ró plusz terhet az ügyfelekre, nem jelent kompromisszumot a mobilitás terén, hiszen nem kell attól tartani, hogy útközben lemerül az akkumulátor, nem kell a töltést megtervezni, ráadásul árban is kedvezőbbek, mint az elektromos járművek. Az igényekhez igazítva a flotta legnagyobb része mild-hibrid, full-hibrid vagy plug-in hibrid gépjárművekből áll, főleg magasabb kategóriákban.
Lízing vagy tartós bérlés?
Noha a tartós bérlés és az operatív lízing közt a szolgáltatást tekintve érdemi különbség nincs, felhasználói szemszögből nagyon nem mindegy, ki mit választ.
„Ha valaki szeretne megvásárolni egy gépjárművet, viszont nem szeretné egy összegben kifizetni, illetve szeretne hozzá szolgáltatásokat is, akkor az operatív lízing lesz a megfelelő választás. Tartós bérlet esetén színtisztán egy szolgáltatásról beszélünk, semmilyen konstrukcióban nem merül fel, hogy az ügyfél megvásárolja az adott autót” – mondta Lengyel Zsolt, aki szerint utóbbi megoldás rugalmasabb, és jobb megoldás, ha az ügyfél csak egy meghatározott időszakra keres mobilitási lehetőséget, de nem kíván gépjárművet vásárolni magának.
A cikk megjelenését az Avis Magyarország támogatta.
Három települést elfoglaltak az oroszok, Kijevet is bombázták - Híreink az orosz–ukrán konfliktusról szombaton
Legalább 15 ember megsérült a támadásban.
Legyél a Portfolio podcast rovatának új vezetője!
Ha szeretnél a magyar gazdasági közbeszédre valódi hatással lenni, itt a lehetőség!
Kidobott pénz az európai gyártóknak a kínai autópiacba fektetni
Kollégánk beszámolója a Chery márka kínai komplexumában tett látogatásáról.
Rendkívüli ülést hívott össze Orbán Viktor
Varga Mihály jegybankelnök is részt vesz az egyeztetésen.
Munkaszüneti napok, áthelyezett munkanapok 2026 - így tervezzen!
Megjelent a Magyar Közlönyben a 2026-ban esedékes ünnepnapok, pihenőnapok és plusz munkanapok végleges listája. A rendelet azt is meghatározza, hogy mely hétvégén kell majd dolgozni, és mely h
10 éves az Összkép Magazin
Rengeteg cikk, sok alapos elemzés, és jó pár szép és erős gondolat a 10 év eredménye. Talán valami többet is létrehoztunk: egy szellemi és lelki megközelítést, ami segít jobban megérteni
Donald Trump vámháborúja: napi érdekek avagy letisztult stratégia?
A napi híreket, bejelentéseket, majd visszavonásokat követve nehéz értékelni, hogy milyen stratégia húzódik meg az amerikai elnök vámokkal kapcsolatos bejelentései mögött. Trump főközgazd
Furcsa csalások az MHB-nél
Furcsa banki csalásos esetekről számolt be a 24.hu ma. Ebben a cikkben arról irnak, hogy nem szokásos banki csalások történnek az MHB banknál, olyanokat lopnak meg mobilapplikáción keresztül, a
Devizahiteles ügyintézés: mit tehetsz most a banknál?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Devizahiteles ügyintézés: mit tehetsz most a banknál? Megosztó, de aktuális téma A devizaalapú hitelezés hosszú ideje érzékeny és sokakat érintő
Három ábra arról, hogy a kínai ipar lehagyja Európát
Sokáig nehezen nyelte le az átlagos európai kormány, még nehezebben hitte el az utca embere, hogy Kína már nem másol, hanem leversenyzi Európát. Nemcsak többet...
The post Három ábra arról, h
Görgető FIRE
Azok, akik már elérték a FIRE-t (vagy legalábbis az FI részét) sokszor gondolkoznak el azon, hogy mennyit költhetnek el az út közben érkező esetleges jövedelmükből. Aki nem tudná: a FIRE a p
Mi hűti le Indiát, miközben forr a világ?
Több mint egy évszázad alatt mindössze 0,7 °C-os hőmérséklet-emelkedést mértek Indiában, szemben a globális 1-2 °C-os átlagnövekedésével.


- Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
- Szép csendben építik le az embereket Magyarországon, most omlik össze a nagy béralku
- Megjelent a 100 leggazdagabb magyarról szóló lista, mutatjuk a százmilliárdos vagyonokat
- Magára hagyta szövetségesét Washington – Sokkal nagyobb háborúra készülnek?
- Extraprofitadók: megjöttek a kormány legújabb tervei
Száj és körömfájás: már látni a fényt az alagút végén
Fellélegezhetnek az állattenyésztők?
Fűnyírás mindenáron? Kényszeres kertrendezés helyett megéri kicsit lustának lenni
A gyepek és méhlegelők körül mindig forró a hangulat, de a tét sokkal nagyobb a lakók igazánál.
Megérkeztek a számok: meglepő helyen kötöttek ki az állampapírkamatok
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?