Állami ingyenmilliók autóvásárlásra: ez aztán a csavar a történetben!

Állami ingyenmilliók autóvásárlásra: ez aztán a csavar a történetben!

Az olvasói visszajelzések és a kereskedőkhöz befutó kereslet alapján jelentős érdeklődés övezi a február 5-án 17 órakor nyíló elektromos autó vásárlási pályázatot. A Via Credit pályázati tanácsadó cég rendkívül hasznos és érdekes számítást közölt legutóbbi szakértői írásában, amelyben lényegében arra hívja fel a figyelmet, hogy milyen alternatív, előnyös finanszírozási lehetősége van a potenciális pályázó cégnek, ha elektromos autót szeretne vásárolni.

Két pénzügyi vállalkozás engedélyét vonta vissza az MNB

Két pénzügyi vállalkozás engedélyét vonta vissza az MNB

Az MNB két pénzügyi vállalkozás hitel-és pénzkölcsön nyújtására, követelésvásárlási és pénzügyi lízing tevékenység végzésére vonatkozó engedélyét vonta vissza és elrendelte a társaságok végelszámolását. Az intézkedés oka többek között, hogy a társaságok nem feleltek meg az alapítási és tevékenységi engedély kiadásához és a pénzügyi szolgáltatási tevékenység végzéséhez előírt személyi és tárgyi feltételeknek, és több alkalommal nem tettek eleget adatszolgáltatási kötelezettségüknek, illetve figyelmen kívül hagyták a korábbi felügyeleti felhívásokban, határozatokban foglalt kötelezéseket.

Ezek a legfontosabbak, ha egy kis cég kezd flottaépítésbe

Ezek a legfontosabbak, ha egy kis cég kezd flottaépítésbe

A kedvezőtlenebb gazdasági környezet egyértelműen arra kell, hogy ösztönözze a vállalatokat, hogy áttekintsék, és ha szükséges, akkor átalakítsák az eddigi flottakezelési gyakorlataikat a költségcsökkentés, és a versenyképesség fenntartása érdekében. Egyre inkább megkérdőjeleződik, hogy a mobilitási igények kiszolgálására egyértelműen csak egy saját tulajdonú autóflotta adhat-e választ, hiszen számos olyan megoldás létezik, mint a lízing, az operatív bérlet, sőt akár a vállalati carsharing, amely bizonyos felhasználási feltételek esetén jó döntés lehet. A stratégiai tervezés és a jól átgondolt flottaépítés rendkívül komplex, de egyértelműen kifizetődő feladat, amelyhez szakértő partner bevonására is szükség lehet. Autóválasztásnál egyre nagyobb szerepet kaphatnak a racionális döntési szempontok, olyan márkák kerülhetnek előtérbe, amelynek modelljei a beszerzési ár, üzemeltetési költség, maradványérték háromszögének minden csúcsán jól teljesítenek. A stratégiai szemléletű flottaépítés lépéseit, a főbb döntési szempontokat, finanszírozási konstrukciókat a Portfolio Tóth Gáborral, a Merkantil Bank értékesítési vezetőjével tekintette át.

22 millió extrém kilométer évente: így épít járműflottát egy építőipari óriás

22 millió extrém kilométer évente: így épít járműflottát egy építőipari óriás

A Colas közel 100 éve a kontinens egyik meghatározó építőipari vállalata, változatos tevékenysége sokszínű jármű- és eszközparkot igényel. A bányagépektől a kishaszonjárművekig, az úthengertől a személygépkocsikig minden megtalálható a flottában, amellyel összesen 22 millió kilométert tesznek meg egy évben. Az autók között számos összkerékhajtású Suzukit üzemeltetnek operatív bérlet keretében, amit a munkatársak nem is kímélnek: üzemidejük jelentős részét építetlen utakon és munkaterületeken töltik. A vállalat elérte, hogy a márka a regionális car-policy-be is bekerült, így már a cseh vagy szlovák kollégák is választhatják őket a mindennapi feladatokra. Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt elkerülhetetlen a flotta elektrifikációja, azonban ez csak komoly infrastruktúrafejlesztéssel és szemléletváltással valósítható meg sikeresen. Bár kínai márkák megjelenése látszólag veszélyeztethetné az olyan jó ár-érték arányú márkák pozícióit, mint a Suzuki, de a megfelelő kereskedő- és szervízhálózat kiépítése, illetve az általános bizalom megszerzése évtizedekbe is telhet számukra.

Átalakítaná a kormány a lízingpiacot, itt vannak a tervek

Átalakítaná a kormány a lízingpiacot, itt vannak a tervek

Több lízingpiacot érintő intézkedés is jöhet a kormánytól a jövőben, a változtatások a logisztikai szektort, az elektromos járművekre való átállást és a magyar beszállítói piacot fogják érinteni – ismertette a terveket Fábián Gergely, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium államtitkára a Magyar Lízingszövetség szerdai konferenciáján. A szakmai napon kiderült az is, hogy áll a lízingpiac, milyen lehet a jövője, és hogy milyen devizát részesítenek előnyben a szektor szereplői.

Még növekszik a magyar lízingpiac, de gyülekeznek felette a viharfelhők

Még növekszik a magyar lízingpiac, de gyülekeznek felette a viharfelhők

2023 harmadik negyedévében is folytatódott a hazai piac bővülése a Magyar Lízingszövetség legfrissebb jelentése szerint, bár ennek motorját elsősorban a növekedő árak jelentették. A kihelyezések nagysága idén elérte már a 634,6 milliárd forintot, ami összességében 6,4% -os emelkedés az előző év azonos időszakához képest. A teljes portfólió értéke 8,9%-kal 2 078 milliárd forintra nőtt, miközben a szerződések száma 1,7%-kal maradt el a 2022-estől.

Lízingszövetség: késik a trendváltás a magyar piacon

Lízingszövetség: késik a trendváltás a magyar piacon

A Magyar Lízingszövetség legfrissebb, második negyedéves jelentése szerint folytatódott az előző évi növekedés a hazai lízingpiacon, a finanszírozott összeg már elérte a 429,11 milliárd forintot. Azonban a szerződések száma tovább csökkent szinte minden eszközkategóriában - derül ki a szövetség közleményéből.

Lízing vagy autóhitel? Megnéztük, melyiket érdemes választani

Lízing vagy autóhitel? Megnéztük, melyiket érdemes választani

Szerencsére az autóvásárlásról akkor sem kell lemondanod, ha nem áll rendelkezésedre elegendő készpénz a vásárláshoz, ugyanis több finanszírozási forma közül is választhatsz, ha új gépjárművet vennél. Cikkünkben a két leggyakoribb finanszírozási formát, a fedezet nélküli személyi kölcsönt és a pénzügyi lízinget hasonlítjuk össze, és megnézzük, magánszemélyként van-e más lehetőség autó megvásárlására.

Nagyon durva kettőséggel indította az évet a magyar lízingpiac

Nagyon durva kettőséggel indította az évet a magyar lízingpiac

A finanszírozott összeg szempontjából 19,5%-os növekedést, a szerződött darabszámot tekintve viszont 12,5%-os visszaesést könyvelt el a magyar lízingpiac az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Előbbi 2008 óta nem látott csúcsot, utóbbi viszont a 2016-os szint alatti mélypontot jelent.

3,5 milliós hitel használt autóra: így vásároltak tavaly a magyarok

3,5 milliós hitel használt autóra: így vásároltak tavaly a magyarok

Jelentősen csökkent 2022-ben a finanszírozott gépjárművek darabszáma Magyarországon, ugyanakkor az autók árának emelkedésével együtt nőtt az átlagos finanszírozási összeg. A Cofidis adatai szerint tavaly 1 millió forinttal drágább lízingszerződést kötöttünk autóvásárláskor, mint egy évvel korábban – közölte a társaság.

Kijöttek a lízingpiac éves számai - Megvan, miről szólhat 2023

Kijöttek a lízingpiac éves számai - Megvan, miről szólhat 2023

A Magyar Lízingszövetség közzétette a 2022 negyedik negyedévéről szóló jelentését, ami alapján tavaly a finanszírozott összegben még 18%-os növekedés, a szerződések darabszámában viszont már 14%-os csökkenést regisztrált a lízingpiac. Az elmúlt év eredményei mellett azt is közölték, hogy az idei évben milyen változásokat várnak a piac teljesítményében.

Kiderült: Ezért szeretik a Suzuki Vitarát a magyar rendőrök

Kiderült: Ezért szeretik a Suzuki Vitarát a magyar rendőrök

A hazai autóvásárlók drasztikus áremelkedéssel szembesülhetnek, a vállalatok pedig a lízingkamatok emelkedése miatt lehetnek bosszúsak. Vége az olcsó új autók korának, egyáltalán mióta kerül több mint 20 millió forintba egy új Suzuki? Miért szeretik a Vitarát a rendőrök, és meddig maradhat a kínálatban a kultikus Jimny? A Portfolio Business Podcast legújabb adásában Varga András, a Suzuki Magyarország marketing vezetője a vendégünk, akit a flottapiac helyzetéről, az elektromos cégautók térnyeréséről és speciális cégautószegmensekről kérdeztünk.

Így lehet kamatmentes a lízing – a kkv-k mégsem élnek vele

Így lehet kamatmentes a lízing – a kkv-k mégsem élnek vele

Az új autók árának drasztikus növekedése, az ellátási nehézségek és a kamatkörnyezet emelkedése súlyos hatással van a flottapiacra, az olcsó cégautók korának minden bizonnyal vége. A használtautópiac is követi a trendet, másfél év alatt 70%-kal lettek drágábbak a sokéves autók, ezek céges üzemeltetése ráadásul számos kockázatot is rejt. Az a vállalat, amelyik mégis az újautó-flottára szavaz, és van euróbevétele, annak euró alapon érdemes lízingelnie, mert sokkal kedvezőbb kamatokkal számolhat. Bár a car-sharing szolgáltatók is igyekeznek pozíciókat szerezni a cégautópiacon, nem nyújtanak valós alternatívát a céges autókra, nem jelentenek konkurenciát a flottapiacnak. A Portfolio Hanczár Zsoltot, az Euroleasing értékesítési igazgatóját kérdezte a cégautópiac változásairól, finanszírozásról és a cég üzleti stratégiájáról.

Jó esetben is 20 százalékkal visszaeshet a magyar lízingpiac jövőre

Jó esetben is 20 százalékkal visszaeshet a magyar lízingpiac jövőre

A kétszámjegyű kamatkörnyezet, a kamatplafon és a különadók miatt kihívásokkal teli év elé néz a lízingpiac - mondta a Magyar Lízingszövetség elnöke csütörtökön, a Budapesten rendezett Lízing Szakmai Napon. Zs. Nagy István szerint 2023-ban a kihelyezett összeg értéke 20 százalékkal eshet az optimista forgatókönyv szerint és folytatódik a finanszírozott eszközök számának csökkenése is

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ennyi volt! - Lázár János rendelettel irtja ki a nyerészkedést az építőiparból
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.