Portfolio signature

Szép csendben olyat húzott az Apple, amitől a legnagyobb bankok is szívrohamot kaptak

Az Apple üzleti modellje nagyrészt arra épül, hogy a felhasználókat minél több fronton a saját ökoszisztémájához és eszközeihez kösse, legyen szó új hardverekről, mint az AirPod és az Apple Watch, vagy éppen szolgáltatásokról, mint az iCloud. A mobilgyártó nemrégiben elindított magas hozamú megtakarítási számlája azonban egy lépéssel túlmutat a hardver- és szoftverkínálaton: a telefongyártó technológiai óriás most azzal köti magához az ügyfeleket, hogy klasszikus banki szolgáltatást kínál a felhasználóinak, brutálisan vonzó kamatokkal.
Hova fut ki a bankok, a fintech kihívók és a bigtechek harca? Erről is szó lesz június 1-jén a Portfolio Financial IT konferenciáján! Regisztráció itt!


A bankok is tartanak az Apple-től

Jamie Dimon, a JPMorgan vezérigazgatója már korábban is felhívta a figyelmet a technológiai óriások térnyerésére: ahogy arról mi is beszámoltunk, Dimon szerint a digitalizáció nagy versenyelőnyhöz juttatja a technológiai vállalatokat a pénzügyi szektorban is. A vezér külön kiemelte az Applet is, akitől a bankoknak „össze kell csinálniuk magukat”, most pedig úgy tűnik, a félelme beigazolódott.

Már régóta spekulál ugyanis a piac arra, hogy a bigtechek a digitális fizetéseken és online pénztárcákon, illetve az újabban bevezetett BNPL-megoldásokon túl core banki szolgáltatásokat is indítanak, és ezzel jelentős versenyt támasztanak a bankoknak. Például a Google és az Amazon is régóta lebegteti, hogy banki partneren keresztül hagyományos számlaszolgáltatást fog nyújtani, ám az Apple egy huszáros lépéssel, és a Goldman Sachssal partnerségben, most betoppant a piacra.

Másfajta banki vélemény is megjelent az Apple lépése kapcsán. David Solomon, a Goldman Sachs vezérigazgatója nem aggódik az Apple újonnan bevezetett megtakarítási számlája miatt, és kijelentette, hogy figyeli a két termék közötti "kannibalizációt". A Goldman Sachsnak azért sem fáj annyira, hogy kiszolgálja egyik legnagyobb (potenciális) versenytársát, mert nem klasszikus univerzális lakossági nagybankról van szó, hanem egy befektetési bankról, mely a retail üzletágban relatíve alacsony kitettséggel rendelkezik.

Miről szól a cikk?

  • A bankok is félnek az Apple-től
  • Miről szól a megtakarítási számla?
  • Épül a pénzügyi ökoszisztéma

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés